Sunday, November 29, 2009

Mivel

most már tényleg itt az Advent, és az első gyertyát is meggyújtottuk egy kicsit, - bár őszintén megvallva híján vagyok most mindenféle ünnepi vagy ünnepváró érzületeknek, s még őszintébben hozzáteszem, hogy most inkább csak valami érthetetlen fáradtság kínoz - de most tényleg nem rólam van szó, s aki megígérte, hogy eljön, meg is érkezik még az oly érdemtelen szívekbe is, de jó...Tegnap olvastam egy cikkben, hogy az Advent a latin Adventus Domini szavakból ered, jelentésük: az Úr eljövetele.



S hogy ne csak beszéljek, mert a szó az jól elszáll, adni is szeretnék valami kézzelfoghatóbbat. A nyáron készített szappanjaim a kukában végezték, de azóta sok angol illetve német oldalon, könyvben utánaolvasva, készítettem újabbakat. A narancsos a kedvencem, ráadásul az illata passzol a karácsonyhoz is, hát megosztom veletek a receptet. Azt mindenképpen hozzátenném, hogy mielőtt valaki szappankészítésre adná a fejét, jól olvasson utána a biztonsági előírásoknak.


Narancsszappan

Hozzávalók:
250 g kókuszolaj
250 g pálmaolaj
150 g napraforgóolaj
150 g szójaolaj
100 g repceolaj
100 g olivaolaj
335 g desztillált víz (én kecsketejet tettem helyette)
137 g NaOH
25 g narancs illóolaj
1 evőkanál reszelt, szárított narancshéj

Elkészítés:
A NaOH-ból és desztillált vízből (kecsketejből) a biztonsági óvintézkedések megtételével lúgot készítünk, hűlni hagyjuk. Ez azt jelenti, hogy a NaOH-t olvadásig keverjük a folyadékban. A kemény állagú olajokat (kókusz, pálma) mérjük ki először, éppen csak hogy felolvasszuk és levesszük a tűzről, aztán a folyós olajokat egyszerűen hozzákeverjük, az egészet kb. 40 fokra hagyjuk lehűlni. A lúgot az olajkeverékhez öntjük és egy botmixer segítségével sűrűre keverjük. Legvégén hozzáadjuk az illóolajat és narancshéjat. Formákba öntjük, majd egy nap múlva felvágjuk. Egy hónapig érnie kell használat előtt.


( A receptet itt találtam, én csak lefordítottam. Tulajdonképpen, ha nem lennének emberek, akik ilyenformán is megosztják a tudásukat, semmit sem várva érte, nem tudtam volna soha saját szappant készíteni, pedig én azt nagyon szerettem volna.)

8 comments:

Puszedli said...

Jajj, ennek a receptnek most roppant mód örülök! Köszönöm, hogy megosztottad.

Kriszta said...

Wow, nagyon jól hangzik a narancsszappan :) Én annak is örülnék, ha csak sima háziszappant tudnék készíteni... nagyon ügyes vagy!!!

iri said...

En is koszonom,de egyelore felreteszem mert nem tudom ha nalunk kaphato az a sokfele olaj.

Anonymous said...

Mennyire nehéz szappant készíteni? S hol lehet az olajokat beszerezni?

márta said...

Amit szeret csinálni az ember, az nem nehéz. :) Némelyik olaj kapható a boltban, a többit interneten rendeltem.

Unknown said...

Nagyon helyesek ezek a szappanok is :) teljes a siker? vagy meg nem probaltad oket? :)

márta said...

Ez most jó lett. :)

Anonymous said...

Én is nagyon hálás vagyok ezért a receptért!
Köszönöm! Köszönöm!
HajniM