Friday, March 19, 2010

Lassan rongyosra

hallgatjuk így Húsvét előtt a Music of the Passion of Jesus Christ c. gyűjteményünket. Bach, Mozart, Beethoven, Handel és társai, nem túl könnyű hallgatni őket, de most jó, a gyerekek is szeretik. A szerintem egyik legszebb darab ez.

Közben így, hogy jobban ráértem, a múlt napokban újra elolvastam C.S.Lewis A fájdalom c. könyvét, úgy ahogy az ő könyveit szoktam olvasni: aláhúzogatással és helyenként hatalmas kérdőjelekkel. Szeretem, ahogyan jár az esze. Mégis legjobban az előszó előtti George MacDonald idézet maradt meg az egészből: Az Isten Fia nem azért szenvedett egészen a halálig, hogy az embereknek ne kelljen szenvedni, hanem azért, hogy a szenvedéseik olyanok lehessenek, mint az övé. Már ha szenvedésnek merjük nevezni azokat a csipp-csupp dolgokat, amik miatt időnként megfájdul a szívünk.

Közben meg zajlik az élet, mint mindig, zongorapötyögtetéssel, vasalt ruhákkal és színes festményekkel.
Sose fogom megszokni, hogy ennyi minden elfér egyidejüleg az ember életében és szívében.
De azért szeretem, hogy így van.




7 comments:

Gál Edith said...

Én annyira nagyon szeretem az irásaidat!!!! Festményekkel, vasalt ruhákkal, mindennel együtt. És ha képet nem teszel fel, akkor is! Áldott hétvégét Nektek! :)

leda said...

Már régóta olvaslak, sosem kommenteltem még, pedig nagyon tetszik a blogod. Épp tegnap gondoltam rá, hogy vajon miről kellene írnod, hogy ellenállhatatlan vágyam legyen kommentelni. Máig vártam: a zene és a cd az, amihez annyi hozzáfűznivalóm van, hogy igen, ilyen szokások, ilyen zenék kellenek, máris közelebb kerül az ember az ünnep lényegéhez. És hogy még a gyerekek is szeretik! Ez igazán fantasztikus! :) Áldott böjti elmélyülést és húsvéti előkészületet kívánok nektek! (és igen, tudtam, hogy Bach lesz a favorit! :))

Monika said...

Ó,nagyon jó,hogy írtad C.S.Lewis könyvét,előveszem én is.Nagyon szeretem!!!!!

Lepkevár said...

Ritkán kommentelek, de most egyszerűen le kell írnom, hogy nagyon-nagyon szeretek ide járni.

Borzási A. Kriszta said...

én is szeretek itt járni. élvezem a spontán, egyszerű, őszinte gondolatokat, amiket velünk is megosztasz.

ORsi said...

zeneügyileg vannak lemaradásaim, de ehhez már írtak mások. viszont a színekhez és a fényekhez gratulálok, csodásak!

márta said...

Köszönöm, hogy ennyire nagyon kedvesek vagytok.