Tuesday, April 27, 2010

Kék és lila

virágok szezonja van, veszem észre. Nagyon szép.

Nehéz mostanában gyereknek lenni. A lakásban nem szabad egyfolytában ugrálni, nem szabad ordibálni, nem szabad üveggolyókat szanaszét gurítani, az erkélyről nem szabad szappanbuborékot fújni. Nem szabad kutyát tartani. Nem szabad zavarni a szomszédokat.

A kertben azért jó, mert ott mégiscsak nincs annyi nemszabad. Van fa, amire fel lehet mászni. Egy párnát is felcipeltek ma valahogy, örültem neki nagyon, ha leesnek -gondoltam - legalább puhára essenek. Vannak diribdarab fadarabok, amikbe lehet szeget kalapálni. Egy kis darab megfizethetetlen szabadság.
Jól van.





10 comments:

Anonymous said...

jót mosolyogtam a mai gyerekek nehéz sorsán. milyen jó, hogy te így megérted öket és van "nem-szabad-mentes"-övezetük is.

krisz said...

"Egy kis darab megfizethetetlen szabadság.Jól van".Már megint olyan szépen irtad le ami olyan hétköznapi lenne,ha Te nem irnál ilyen szépen róla.

Borzási A. Kriszta said...

olyan nagyon szép minden. úgy szeretek itt nálad járni, Márta!

Anonymous said...

:-) köszönjük! :-)

izidor said...

Szeretem olvasni az egyszerűségedet...igen...így ildomos élni.
Szeretettel,
izi

márta said...

:)

aarkus said...

Kukorelly Endre: Vanamit

Van, amit lehet, és van, amit nem lehet.
Beütöttem pl. a térdemet
vagy a karom,
ez lehetséges, csak fájdalom,
szabad, viszont butaság,
bárki beütheti magát,
meg van engedve,
már ha van hozzá kedve,
és most lesz felsorolva, ami tilos:
Tilos összes rúzst elhasználni, fölösleges és drága.
Mulatság.
Tilos kutyát hazahozni utcáról, főzelékféléket félig otthagyni, homokot hajigálni.
És kaviccsal.
És folyton moziba akarni menni.
Teljesen fölöslegesen sikoltozni, mint a hülyegyerek, sikítni tilos.
Tisztára mint az eszeveszettek.
Mint akinek elmentek otthonról.
Kérdezés nélkül elmenni otthonról a legnagyobb tilos.
Boltba fáradjak le egyedül, tejfölért legyek szíves ellen tiltakozni.
Kényeskedés, délutáni alvásmegtagadás, azt nem értem, miért.
Nehéz az élet, noha kényelmes.
Valamit kérdeznek, és azt meg se hallani.
Feladat, felelés, feladás.
Haladás.

márta said...

:) Ezt a verset nagyon szeretem.

aarkus said...

Sejtettem, azért is mertem beírni. :-)))

Gál Edith said...

Büszke lehet Rád a családod!! :))