Friday, June 24, 2022

Könyvünnep.

Körülbelül a hatodikkal ezelőtti napló legvégén kezdtem el először lejegyezni másféle gondolatokat is, mint amik amúgy szokásosan egy naplóba kerülnek, vagy blogbejegyzésbe. Szűkös időket éltünk akkor, úgy emlékszem, küszködtem én is, mint mindenki, a világjárvány miatti bezártsággal, egy idős szerettünk gondozásával és saját, az ezzel egyidőben, sorozatosan érkező betegségeimmel. Nagyon lassan, de rendszeresen, elkezdtem olyan utakat keresni, amelyek teret, tágasságot, reményt hozhatnak ebbe a levegőtlenségbe. Szembe akartam nézni azzal, ami van, és megtalálni azt, ami mindenek ellenére még mindig lehetséges. Miután elköltözött a középső lányunk és megüresedett a második tetőtéri szoba is, oda húzódtam vissza rendszeresen, mert szerettem ahogy az ablakon át az alatta levő asztalra vetül a fény. Szerettem hallgatni az esőcseppek hangját a háztetőn. Úgy éreztem, ott közelebb vagyok az éghez. S nagyon szerettem volna megkeresni ezt a felettem elterülő, végtelen égboltot visszatükröző belső eget. 

Némi csoda, fiókban való időzés, számtalan átdolgozás után hamarosan itt lesz az eredmény. Egy újabb könyv. Fogadjátok ugyanolyan örömmel, szeretettel és nagylelkűséggel, mint amilyennel sok-sok ember munkája nyomán elkészült.

(A Luther Kiadó honlapján már most előjegyezhető.)


11 comments:

f.klarcsi said...

Ez óriási meglepetés!!! Gratulálok Márta! Persze, hogy beszerzem, és szeretett nöi rokonaimnak, legkedvesebb barátnőmnek is meglesz a karácsonyi ajándék (egy része).

Katalin said...


Weöres Sándor: Szembe fordított tükrök
Örömöm sokszorozódjék a te örömödben.
Hiányosságom váljék jósággá benned.

Egyetlen parancs van, a többi csak tanács:
igyekezz úgy érezni, gondolkozni, cselekedni, hogy mindennek javára legyél.
Egyetlen ismeret van, a többi csak toldás:
Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra.

Az igazság nem mondatokban rejlik, hanem a torzítatlan létezésben.
Az öröklét nem az időben rejlik, hanem az összhang állapotában.

Ciluklári said...

Ó, de szuper! mesélsz majd még egy kicsit a könyvről????

Zsuzsa said...

Az előzőt is annyira szerettem, hogy csuda! Gyakran előveszem , sokat ad. Ajándékoztam is el belőle jó pár példány.

Úgy örülök a másodiknak, már agyára mentem a kiadónak, hogy mikor jön végre.

Zsuzsa said...

Az előző könyvét olvastad? Az is csodás!

Zsuzsa said...

Nekem is! Az első Márta könyvet is rengetegen kapták tőlem :-)

márta said...

Köszönöm nektek, nagyon öröm nekem az együtt-örülésetek.:)

Éva said...

Kicsit késve kommentelek, de én is örülök az új könyvednek.

iri-aldasszomj,blogspot com said...

Gratulálok Márta és örvendek!

OLGA said...

Nagyon örülök az új könyvednek !Gratulálok es izgatottan várom !

Anonymous said...

Jaj Márta, ezt a bejegyzésedet valahogy elkerültem :( Tiszta szívből, veled örülök én is… még sok - sok Prodán Márta könyvet hozzon a jövő 🙏
Piroska