Thursday, June 23, 2022

A halogatás művészete.

2022.06.23. - 8 óra 22 perc -

Idén is elérkezett az időszak, amit én hagyományosan csak "de még nem készültél el az adóbevallással" időszaknak nevezek. Ez lényegében annyit jelent, hogy a július vége, tehát az adóbevallások leadási határideje előtti hetekben - (néhány éve ez még május vége volt, akkor az egész értelemszerűen a május vége előtti hetekben játszódott) - minden egyes gondolat, intéznivaló, szükséges vagy szükségtelen tennivaló után hozzáteszem a mondatot: de még nem készültél el az adóbevallással. 

Például.

Virágzik a levendula a ház előtt, leszüreteltem, majd kis csokrok kötésével töltöttem az estét.
De még nem készültél el az adóbevallással.
Összehajtogattam a hetek óta kimosott és megszáradt ruhákat, nem kell már minden egyes zoknit, inget úgy kihalászni indulás előtt a ruháskosár aljáról.
De még nem készültél el az adóbevallással.
Megvarrtam az összes javításra szoruló ruhadarabot.
De még nem készültél el az adóbevallással.
Hajnalban megébredtem és órákon át verseket olvastam.
De még nem készültél el az adóbevallással.
Itt ülök és csak nézegetem a felhőket.
De. Még. Nem. Készültél. El. Az. Adóbevallással. 

3 comments:

iri-aldasszomj,blogspot com said...

Ez jó!

Zsuzsa said...

Ó, ismerős! Mi a férjemmel ezt május 1-től 20ig csináljuk itthon :-)

Éva said...

De gyönyörű, harsány színű levendulád van! Nagyon szépek.
Én éppen az ellenkezője vagyok, mint te. Először elvégzem a feladataimat, utána jöhet minden más. Így vagyok nyugodt, és jobban élvezem az egyéb tevékenységeimet később. Nem kell közben arra gondolnom, hogy mit kell még megtennem, ami kötelező jelleggel bír. A halogatás művészete nincs meg bennem.
Pedig néha jó lenne lazábban venni a dolgaimat.