Tuesday, August 2, 2022

A világ legnagyobb üvegpiramisa.

Tanulok újra és újra friss szemekkel nézek a környezetemre, ott, ahol a mindennapjaim zajlanak. Keresem a különlegest a számomra megszokottban, hogy kicsit botcsinálta idegenvezetőként, másoknak is megmutathassam.
Mikor munkába sietek, kicsit mindig csodálkozva nézek a turistákra, akik térképpel a kezükben keresik a látnivalókat. A kisváros talán egyetlen egyedülálló látványossága a környéknek munkát adó üveggyár előtti, kristálypoharakból készült piramis. Üvegpiramis minden bizonnyal máshol is van, de nálunk van a legmagasabb. 93665 darab kristálypohárból készült. Két héten át építették tizenöt évvel ezelőtt mindenféle ragasztó vagy a poharakat másféleképpen összetartó segédeszköz nélkül. Természetesen mérhetetlenül büszkék vagyunk rá.
Nincs semmi kézzelfogható vagy pénzben mérhető haszna. Nem gondolnám, hogy bárki emiatt fog több poharat, üveget, vázát venni. Egyszerűen csak megépítették, a játék, a poén kedvéért. Így tizenegy év után - éppen ideje volt már -, miután hetente többször is elautózom mellette, végre megálltam s én is lefényképeztettem magam előtte.

7 comments:

Zsuzsa said...

Épp ma reggel ez a vers jött velem szemben :

Szabó T. Anna: (Ott, ahol élsz)

Ott ahol élsz, ott láss csodát.
Egy cefreszagú almafát.
Vadmurok ernyőjén a foltot.
Egy piros falat, mikor boldog.
Hullott szilvákat, pocsolyákat.
Ahogy a vad nyár mindent áthat.
A napunk úgyis lemegy egyszer.
De addig: fogd, és ne ereszd el.

Anonymous said...

Gyönyörű ez a piramis, és különleges, mint ahogy Te is, kedves Márta!
Öleléssel,
P.

iri-aldasszomj,blogspot com said...

Hát ez igazan érdekes,hogy áll minden segédeszköz nélkül!
Nagyon jól nézel ki!

Zsuzsa said...

Hihetetlen építmény, csoda!

Zsuzsa said...

Ó a 100 napos kihívásban ez volt az 50. bejegyzés. Gratulálok, Márta! És köszönöm.

márta said...

Én köszönöm! Nem is számoltam...de a hozzászólásod megadta a mai bejegyzés ötletét.:)

Katalin said...

azt szeretem a posztjaidban, hogy engem mindig új ismeretekre sarkall,
:D
most is rákerestem a üveg-gyárotokra, és nini,itt gyártják a “a világ legjobb kristály poharai”-t !!!
https://pampetrics.hu/kiegeszitok/schott-zwiesel-poharak/