Thursday, March 20, 2008

Részlet egyik kedvenc mesémből,

amit nemmellesleg Oscar Wilde írt...merthogy holnap nagypéntek lesz, meg csak úgy.

Az önző óriás

...Nagy-nagy örömében lefutott a lépcsőn az óriás, ki a kertbe. Keresztülvágott a gyepen, és közeledett a gyerekhez. És amikor odaért hozzá, elvörösödött haragjában és azt mondta:
-Ki merészelt sebet ütni rajtad?
Mert a kisfiú tenyerét két szög járta át és két szög járta át kicsi lábát.
- Ki merészelt sebet ütni rajtad? - kiáltotta az óriás. - Mondd meg nekem, hadd veszem legsúlyosabb kardomat, hadd vágom ketté!
- Megállj! - felelte a gyerek, mert az én sebeim a szeretet sebei.
- Ki vagy te? - kérdezte az óriás, és szívét megfoghatatlan félelem szorította össze, és térdre borult a gyerek előtt.
A gyerek pedig rámosolygott az óriásra és így szólt hozzá: - Egykor te játszani hagytál engem a te kertedben, de ma te jössz el velem az én kertembe, a Paradicsomba.
És amikor a gyerekek aznap délután leszaladtak a kertbe, holtan lelték az óriást a fa alatt,amely telis-tele volt fehér virággal.

5 comments:

Noémi-Ruth said...

Köszönöm, ez az egyik kedvenc mesém!

Laszlo said...

En ezt nem ertem...
Vagy nem kell allegoriat talalni benne?

SKata said...

Kedves Márta!Szégyenlem magam,de nem ismertem ezt a történetet!
Viszont ez egy nagyon szép és megható szülinapi ajándék Tőled nekem:))))!
Adnál pontosabb elérhetőséget,hol találom a többi részét?
Boldog Ünnepet Nektek!

Noémi-Ruth said...

SKata: boldog szülinapot! O.Wilde-nak van egy olyan mesekönyve, aminek ugyanez a címe: "Az önző óriás". Nagyon jó mesék vannak benne.

SKata said...

Noémi-Ruth:))))),köszönöm szépen!!!!