Friday, July 18, 2008

Mindenféle

mindenfelé csapongó gondolatokat vár tőlem Gira egy ilyen blogos üveggolyós játék keretében. Nem tudom, honnan az üveggolyós elnevezés, de az a lényege, hogy le kell írni, mi jut eszembe az ABC betűiről. Ám legyen, tehát akkor aszongyahogy:
A - Anna (de az "aranyos" is eszembe jutott, valószínűleg a két gondolat nem független egymástól)
Á - álom ( ez alvás közben szokott előfordulni a szó hétköznapi értelmében, és én nagyon szeretek aludni)
B - bicikli (mikor tanultam biciklizni, mindig a megállással volt baj, mert ez nem normálisan történt, hanem egyszerűen elengedtem a kormányt, aztán jól elestem. Ezt annyiszor megismételtem, hogy az ember, akinek a háza előtt volt a "megállóm", már kiült, és várta, mikor jövök megint.)
C - cica ( volt egyszer egy Fernandó nevű macskánk, akiről később kiderült, hogy lány, és olyan emancipált volt, hogy a kis kölykeit beköltöztette a fiúkutyánk óljába,( akiről később nem derült ki, hogy ő is lány lenne,) és csak szoptatni járt "haza".)
D - dübörgés (de erről nem a zaj jut eszembe, hanem már örökre a gazdaság...)
E - egyébként (nagyon szeretem használni, ha kell, ha nem)
É - Értelem és Érzelem (Jane Austen rajongó volnék)
F - fenyőfazúgás (aki járt már fenyőerdőben, tudja, miről beszélek)
G - galagonya ( és a galagonyáról Döbrönte, meg Weöres Sándor, ez utóbbi kettőről pedig Annáék :)
H - halihó ( Boci mindig így köszön...)
I - illatok ( levendula, kávé, friss fű, széna...)
J - játék (ez is az, és szeretem az ilyesmit, mert nincs jobb a szavak játékánál, ahogy itt pattogtatjuk szerteszét a világban)
K - kegyelem ( ami megtart)
L - locsolás ( ezt szoktam én elfelejteni a virágaimmal kapcsolatban, de mostanában tényleg locsoltam őket, és mégis van, ami tönkrement, illetve hát, hadd legyek pozitív: van, ami (még) nem ment tönkre :)
M - Márta (vagyis én...Apu kedvéért lett ez a nevem, szerintem szép)
N - Németország (új lakóhelyünk, ahova soha nem költöztünk volna, ha rajtam áll, de mégis itt vagyunk, és jó, hogy itt vagyunk. Ha máshol lennénk, az is jó lenne, lényeg, hogy legyünk valahol, az otthon ott van, ahol együtt lehetünk és ahol muffint tudok sütni, meg saját asztalom van:)
Ny - Nyikita ( nem tudom miért :), ez egy jó kis orosz név, és itt már felismerem az orosz illetve amerikai akcentussal németül-beszélőket, és fogalmam nincs, milyen a magyar akcentus, mert a maga furcsaságait nem veszi észre az ember)
O - olló ( van összesen vagy 4-5 ollónk, de ha Tibinek szüksége lenne rá, akkor egy sincs meg, és mindenki keresgél nagy dünnyogések közepette:), ugyanez a helyzet a tollakkal is :)
Ó - Óz, a nagy varázsló (el kellene még egyszer olvasni)
Ö - öregség ( tartok tőle )
Ő - őskövület ( nincs hozzá kommentárom, nem tudom, miért ez jutott eszembe)
P - pillangó ( nemcsak szépek, de egy mély tanítás az egész kis életük)
Q - quiche (ez egy francia ételféleség)
R - remény ( ma felhívott egy rákból éppen felgyógyult néni, aki hallott rólunk és elkérte valakitől a telefonszámom, hogy beszélhessen velem...itt van a rehabilitációs klinikán...nagyon régen költözött ide Magyarországról, alig tud már magyarul, de felhívott így ismeretlenül, hogy beszéljünk. Szeretném meglátogatni. És remélem, hogy a gyógyulása maradandó.)
S - sóska, sáska (egyiket sem szeretem)
SZ - szobafogság (néha kérik a lányok, hadd legyenek szobafogságban...felőlem! :)
T - Tibi (miheziskezdenéknélküle?:)
Ty - tyúk (van más Ty betűs szó is vajon?)
U - ugyanmár! (ezt is gyakran használom, amikor mérges vagyok, de nem gyakran vagyok mérges)
Ú - út (vajon melyik az én utam? - mindig ezt kérdezem, pedig hát azon járok...)
Ü - ügyelet (nem szeretem, ha Tibi ügyeletes)
Ű - űr (van más Ű betűs szó is vajon?)
V - vadló ( jobb elkerülni őket)
W - witz (így mondják németül a "vicc"-nek, legalább ezt nem felejtem el)
Z - zizzent (mindenki lehet néha)
Zs - Zsezse (néha így hívjuk Enikőt, nagyon illik hozzá, de nem tudnám elmagyarázni, hogy miért)

Akkor ezt most tovább kell gurítani? Ha van kedvük hozzá, akkor legyenek a következő "áldozatok"....kiislegyen, kiislegyen...juj, nem tudom. Senki se jut eszembe. Aki kéri, az írhatja tovább, de tényleg. Nekem jól esett az én listámat megírni, köszönöm a lehetőséget :) .

8 comments:

Adona said...

a Ty-re most nem jut eszembe másik szó, de Ű-re igenis van :) például Űz

Adona said...

azaz van Ty-s is: tyuhaj meg tyűha, meg minden tyúkkal összetett szó :D
Ű-vel meg van űrhajó, űrlap, stb.

Anonymous said...

Soha rosszabb társaságot. Köszönjük.

Anonymous said...

Nekem a ty-ről a tyetka jut eszembe, ami alítólag oroszul nagynénit jelent és az én dédnagymamámat, aki tót vót így szólították :)

SKata said...

A szótárban csak "tyúk" előtagúak vannak,szóval lehetne még ragozni:)))!Azért üveggolyós játék (szerintem),mert akinél eddig láttam,be voltak linkelve helyes üveggolyós képek:).

liv said...

Egészen megjött a kedvem sütni egy quiche-t...:)

Babi néni said...

:o)

Én Dorkánál láttam először, ő meg Konoktól vette. Úgy rémlik, hogy ez volt a címe (egyébként angolul is fut): "Az ábécét, mint üvegolyót megkapod" vagy gurítom vagy valami ilyesmi. :o)

Anonymous said...

Márti , a friss fű illata a kedvencem...:) )apropó Illatok:) )