Saturday, December 6, 2008

Ma kinyomtattam

néhány karácsonyi éneket és kis füzeteket fűzök belőlük, hogy legyen, miből énekelgetni esténként, és főleg majd karácsonykor. (Remélem, ez jobban össze fog jönni, mint az adventi kalendáriumba rejtett kis cetliken levő közös tennivalók, mert például abból eddig semmit sem sikerült megvalósítani. Már nem azért, csak mindig éppen ahhoz nem volt kedv, ami a papíron állt - mondjuk arra mindenképpen jó, hogy tudjuk, mit NEM fogunk csinálni.)
Aztán még. Kikerestem néhány verset is, hátha felolvassuk őket majd...én már nem tervezek előre semmit, mert például mikor nem terveztem, a múlt vasárnap, a gyerekek saját indíttatásból kerestek egy szép adventi verset, kimásolták maguknak, és a gyertyagyújtásnál szépen felolvasták.

Ezt szeretem a legjobban:

Karácsony-est

Angyal zenéje, gyertyafény –
kincses kezem hogy lett szegény?

Nem adhattam ma semmi mást,
csak jó, meleg simogatást.

Mi győzött érdességemen?
Mitől csókolhat úgy kezem?

Simogatást mitől tanult?
Erembe Krisztus vére hullt?

Szemembe Krisztus-könny szökött? –
kinyúló kézzel kérdezem.

Áldott vagy a kezek között,
karácsonyi koldus-kezem.


Áprily Lajos

4 comments:

Monika said...

Olyan jó lenne,ha a gyerekeim készülnének valamivel!Annak örülnék a legjobban!De már felnőttek ,éppen egyedül vagyok itthon,várom haza a férjemet.Nem baj,hogy így van,az is nagy öröm,amikor a felnőtt gyerekeink hazajönnek.:)

márta said...

Az a jó, ha mindig megtaláljuk az okát, miért van éppen örülnivalónk...:)

Anonymous said...

sa pui multe poze, chiar daca nu pot sa citesc pozele spun mult cu drag Rodica (cumnata)

márta said...

:) O sa ma straduiesc...oricum fac a gramada de fotografii. Sa aveti o duminica frumoasa. :)