Thursday, March 5, 2009

Tipikus

este-túl-későn-lefekvős reggelem volt...fej és lábbeverés az ajtófélfába, becsukott szemmel teavíz feltevése főzni, de tökéletesen felébredtem, s talán a lenti szomszéd is, mikor felborítottam a kávéfőzőt, ami felborította a késtartót, amiből kiestek a kések és felborították a teakiöntőt, s mindezek éktelen csörömpölés kíséretében szanaszét gurultak a konyhacsempén. Szeretem az ilyen kedves kis reggeleket.
Ma végre megérkezett az egyetlen eladott sapkám ellenértéke, amit azon nyomban el is költöttem. Ugyanis szeretném, ha bérelnénk valahol a közelben egy kertet. Bio konyhakertet szeretnék és virágokat, de főleg levendulát. Ha majd leszedem nyár végén az illatos, kék kis virágokat, horgolok olyasmi kis virágos zacskókat nekik, amilyet egy prágai kézimunkaboltban láttam. Egyet megtartok magamnak, a többit pedig elajándékozom majd.
Szóval vettem egy ilyen kertészkedős könyvet ( "Der erntefrische Küchengarten"), mert... nem is mondtam...egyáltalán nem értek a kertészkedéshez. De ez a könyv nagyon jónak tűnik, például megtudtam, amit eddig nem is sejtettem, hogy nem szabad paradicsom mellé ültetni az uborkát.
Lelki szemeimmel már látom is a tündérkertemet, ahol majd egy kis virág a földre száll minden hajnalon :).
Már csak tényleg egy bérelhető kis területet kellene valahol találni...de ilyen apróságok igazán nem állhatják útját magasröptű szárnyalással suhanó tervezgetéseimnek...

7 comments:

Jade said...

Naszutunk alatt, Svajcban egy kalonegyedben lattam ilyen kis berelheto kertecskeket, olyan szep volt... Volt ott mindenfele: kis kunyho - gondolom a szerszamoknak - padok, es gyonyoruen gondozott virag meg zoldsegesagyasok. Remelem sikerul osszehoznod magadnak egy ilyet, biztosan jol kerteszkednel. Aztan mar el is kepzeltem a kis levendulas horgolt zsakocskakat. Abbol en szeretnek majd rendelni egyet... ha nem gond. Szep napot!

iri said...

Bizony en is egy olyan harom evig vagyakoztam kert es udvar utan.Vegulis meglett a vele jaro rizikoval.Na en is telen tanultam s tavasszal praktizaltam.Most mar megy jol.Meg megjegyzem h nagyon"hangulatos"reggeled volt.

márta said...

Judith, rendben van, ha összejön, tied az egyik zsák.:)

Iri, ez nagyon jó, szó szerint hang-ulatos...:))

Anonymous said...

Kertészkedni nagyon jó dolog, nagyon várom már a tavaszt, h lehessen a kertben dolgozgatni :)! És nem annyira nehéz. Biztos nagyon fogod szeretni :)

Anonymous said...

előzö anonymus: zerge

Anonymous said...

Én ma láttam egy könyvben, nagyon szép horgolt zsákocskát,( amiben gondolom levendula lehet, merthogy egy ruhafogasra volt ráakasztva ),meg talán leginkább boritékhoz hasonlitó tasakot, amit viszont a fiókban lévő ruhákon fényképeztek le.
(Az első, két hatszögletű blokkból volt összehorgolva, benne textilbe varrva a szerintem levendula, és az egyik csúcsán volt láncszemekből a lógatója.Csak azért irom le, hogy hátha további variációk jutnak róla még eszedbe.)
Nagyon uralkodtam magamon és nem vettem meg, egy másik könyvvel együtt amiben meg két olyan minta van ami úgy ahogy van nagyon tetszik és nem is (nagyon) változtatnék rajta.

Nem tudom, hogy jutott eszedbe, de ez olyan szép és kerek igy, mármint, hogy a kerttől a levendulászsákig made by Márta, hogy hű, és : ).

márta said...

Azt hiszem, Polcz Alaine-re mondták, hogy lólépésekben gondolkodik...hát azt hiszem, én is.:)
Ismered azt a mesét, azt hiszem, egy román népmese, amikor egy nemokos leány és az anyja elkezdenek jajveszékelni, mert szépen aprólékosan elképzelik, hogy a kemence szélén van egy kő, amit a macska majd véletenül meglök és az rágurul a kemence melletti bölcsőben levő nemokos lány kisbabájára...Ebben csak az a kevésbé tragikus, hogy a lány még hajadon, tehát egyelőre nincs férje, se kisbabája - viszont van képzelőereje.
Így vagyok én is valahogy most a levendulás zacskóval...:)