Thursday, December 23, 2010

23.

Hajnalban kelek, odakint minden teljesen sötét még. Rendbeteszem a tegnap összevissza hagyott konyhát, elmosogatom a csészéket, poharakat. Míg a kávémat iszom, arra gondolok, miről írjak ma...kézenfekvő arról írnom, hogy arra gondolok, miről is írjak ma.
Nézegetem a képeimet, talán legjobban azokat szeretem, amelyek Weimarban készültek. Szeretem a várost (ezt is, meg úgy általában), benne a nyüzsgést, benne magamat, ahogy mégis ki tudom azt zárni, ha akarom. Maga a hely talán inkább tökéletlen, mint tökéletes, inkább érdekes, mint szép, de gondolatokat ébreszt, ezért kedves nekem.
Szeretem azt a gondolatot, hogy a fárasztó, monoton dolgok - kinek mi - végzése közben, akárcsak a fazekak között, ott jár-kél az Úr. Takarítok végeláthatatlanul, bosszankodom, veszekszem, és egyszer csak eszembe jut, mindig is családra vágytam leginkább, s ha a "működtetése" ezt is magában foglalja, akkor ez így jó és tényleg jó. A szívmelengető családi képekben ott van láthatatlanul minden fáradozás, attól olyan szépek.
Vagy írok sokat, millió kis füzetbe, ide, oda, és néha, nagy ritkán megszületik valami értékes, egy szép mondat vagy valami, vagy nem születik, de legalább megpróbáltam.
Az Ige testté lett és közöttünk élt, és ebben a világ legszebb és legegyszerűbb mondatában ott látom azt a 33 évnyi teljesen hétköznapi, munkás, fáradságos napot.
Ilyesmik.
(Holnap még jövök nagyon röviden, de most szeretném megköszönni, hogy itt voltatok, írtatok, biztattatok és ezzel széppé tettétek számomra ezt az időszakot. Ennyi kedvesség a világon nincs, mint ami itt általatok betűkben testet öltött...)



15 comments:

Ilona said...

A te szívmelengető szavaid, gyönyörű fotóid pedig azoknak volt lélekemelő, akik nap mint nap olvasták/nézték.
Boldog karácsonyt Márta az egész családnak!

Monika said...

A te szívet melengető lelked...az,azt köszönöm!!!
Igen: a fazekak mögött ott jár az Úr!Meg a lukas,koszos zoknik között is.:)

iri said...

Szamomra is a hetkoznapok unneppe valtak ,"mert ott jarkal az Ur"
Ugy szeretem kepeid!

Julcsi said...

Nem biztos, hogy tudok még jönni holnap is, de szeretném elmondani, hogy itt voltam végig az advent alatt és már jóval előtte is. Csendben olvastam minden egyes sorodat és nagyon jó volt, egészen más megvilágításból láttattad velem az ünnepet, pontosabban te leírtad azokat a gondolatokat, amiket én is érzek. Köszönöm neked, hogy mégis írtál, nekem sokat jelentettek, így ismeretlenül is.
Kegyelemteljes, szép ünnepet nektek!

Gál Edith said...

Én nem sokszor irtam Neked mostanság, de olvasni Téged... azt igenis, naponta tettem. Olyan jó nálad lenni!!!!
ÁLDOTT, BÉKÉS ÉS BOLDOG KARÁCSONYT ÉS ÚJ ÉVET KIVÁNOK AZ EGÉSZ CSALÁDODNAK ÉS NEKED!!

Borzási Márta said...

Márta, örvendek, mind a 23 bejegyzésnek, és az előbbieknek is persze. Szívből. Annyira jólestek, annyira aranyosak, s ha folytatnám a jellemzést, úgyse lenne teljes, így abbahagyom. Mindenképen köszönöm! Gratulálok a Magdalénába írt cikkedhez is! Remélem eljutott vagy eljut hozzád is a lap. Mindenképen ott is gazdagítottál bennünket, nemcsak itt.
Én örvendek annak az óvatlan pillanatnak, amikor elkötelezted magad arra, hogy írj 24 napon át, és így az egyszerű, észrevétlen dolgokat az életből ennyire ünnepélyessé tetted számunkra is. Üdv aranyos leánykáidnak és férjednek, Tibinek is! Áldott karácsonyt! Puszi, M

marika said...

Kedves Márta!Olyan szépen megtudod fogalmazni a hétköznapok szépséget!Köszönöm hogy olvahatlak!Örülök annak hogy én személyen is ismerlek,...:)Áldott,békés,örömteljes karácyonyi ünnepet kivánok neked és családodnak!

Kóczi Csilla said...

Jaj, de megtalált ez a mai, Márta! Köszönöm. Ahogyan a többit is. Nagyon szerettem naponta idejönni és mint egy kisgyerek úgy nyitogatni ezt a bejegyzésekből készített varázslatos Ádventi naptárat. Feltöltődtem, melegedtem.
Békés, boldog ünnepeket!

Anna said...

Köszönöm, hogy Veled is adventi közösségem lehetett.

Lepkevár said...

Békés, boldog, meghitt ünnepeket!

Melinda said...

Békés karácsonyt kívánok/kívánunk én/mi is nektek!
Jó volt időnként "találkozni" veled az adventi időszakban :)

leda said...

Köszönöm én is az adventi szösszeneteket! Áldott karácsonyt kívánok Nektek!

Hazel said...

Nagyon köszönöm, hogy az egész rohanós-ünnepvárós advent napjaiban adtál pár percet, mikor lenyugodhatott a lelkem, hogy mosolyogva tudjak a következő nap elé állni!
Boldog Karácsonyt Neked és az egész Családodnak!

Magdi said...

én is köszöntelek és Áldott Ünnepet:)

Hajnalka Nagy said...

Áldott Ünnepet, kedves Márta, Neked!
23-at nagyon jó volt olvasni, meg őgy mindet persze! :)
Köszönöm!
Hajni