Monday, December 4, 2017

4.


Hazaérve a munkából kinéztem a behavazott tájra, s arra gondoltam, túl szép a délután ahhoz, hogy idebent töltsem el azt a sötétedésig még hátralevő egy-két órát. De aztán meggondoltam magam. Kipakoltam a konyhapultra a zöldségeket, a húst, a kenyeret, a mandarint, gyertyát gyújtottam, majd elkezdtem főzni, szép lassú főzéssel. Levest, tarhonyát, rántott húst, rántott sajtot. Mire besötétedett, s mire az utolsó családtag is hazaérkezett, ott sorakoztak a fazekak, ott gőzölögtek vidáman az ételek. A bepárásodott ablakra valami szépet írtam, majd - mi ez, ha nem konyha-művészet? - mielőtt bárki elolvashatta volna, letöröltem.

Van Alice Walkernek egy csodaszép verse, pont erről szól. A kegyelemről, a gazdagságról, s a szabadságról, hogy úgy tölthetjük el a napunkat, ahogy azt mi akarjuk. Néha a kegyelem, a gazdagság úgy néz ki, hogy bár mennénk, mégis maradunk. Elmossuk az edényeket, megigazítjuk a falon a polcokat, kidobjuk az összeszáradt hagymákat, s egy gyors spagetti elkészítése helyett órákat töltünk avval, hogy vacsorát főzzünk a családnak.

Alice Walker: Grace
Grace/ Gives me a day/ Too beautiful/ I had thought/ To stay indoors/ & yet/ Washing my dishes/Straightening/ My shelves/ Finally/ Throwing out/ The wilted/ Onions/ Shrunken garlic/ Cloves/ I discover/ I am happy/ To be inside/ Looking out./ This, I think/ Is wealth./ Just this choosing/ Of how/ A beautiful day/ Is spent.
 

5 comments:

L. M. Zsuzsi said...

szép gondolat! és a konyhád is szép! Annyira vártam, reméltem, hogy írsz majd adventben! Úgyhogy most örülök!!!

aliz said...

jól látom, menora van az ablakban?

Kósa Márta said...

Késésben vagyok, nincs még dísz, csak egy gyertya égett tegnap.
De! Elkészült 10 sapka, amiket a közeli gyermekotthonba küldtem.
És készülnek még sapkák ennek-annak, adventi "fogadalomként".
Mivel hétvégén jönnek a kincseim nagymamázni, névnapozni,majd elpakolom a fonalakat, gyöngyöket, és előkerül néhány dekor elem.
Egy verset azért írtam a várakozásról. Gyermeki, mert van benne, a várakozásban abból a régi gyermekből, aki bennem él ma is...
És!
Petrás Mária volt vendégünk az első adventen!
Maga a csoda!
Hálás vagyok!
Te pedig oly tisztán írsz, amilyenek lehetnek fagyos hajnali derengésben a fenyők között kanyargó patakok.
Fel is teszek egy képet Máriáról.

Anonymous said...

Szívet melengető kép és hangulat :)Hédi

márta said...

Igen Aliz, hiszen közeledik a Hanukkah is...:)