Thursday, December 29, 2022

Karácsonyi csoda.

Körülbelül szeptember óta készültünk erre a karácsonyi koncertre. Egyébként ritkán lépünk fel, a járvány kezdete óta még annál is ritkábban, az elmúlt évben talán összesen kétszer. Viszont hetenként egyszer, szerdán, mindenképpen próba. Felőlem maradhatnánk is ennyiben, a rendszeres éneklésnél, a magunk örömére, bár elismerem, van abban valami izgalmas összetartó erő, mikor célzottan készülünk valamire. Karácsony második napjára hirdettük meg a koncertet. Hogy aztán az utolsó két napban mind több énekes lemondja, betegség miatt. Még aznap, még közvetlenül az esemény előtt egy-két órával is kérdéses volt, lesz-e mindegyik hangban elegendő ember. A templom közben megtelt. Mielőtt kiálltunk, arról beszéltünk, hogy bármi lesz, legalább mosolyogjunk. A fotó közvetlenül kezdés előtt készült. És nagyon kedves nekem. A mosolyok miatt, az összetartás, a befektetett munka miatt, s hogy legyőzve a félelmet a legjobbat adtuk, amire képesek voltunk. Minden más, amitől végül egy szép, örömet adó egésszé állt össze az a valamivel több, mint egy óra ott a hideg templomban, valami rajtunk kívülről érkező csodának köszönhető. S visszatekintve az elmúlt évre látom, bárminek is fogtam neki, mindenütt erre volt szükség: kitartó munkára, rendszerességre, a félelem legyőzésére, a döntő pillanatban való kiállásra, mosolyra, csodára.



12 comments:

Katalin said...
This comment has been removed by the author.
Katalin said...
This comment has been removed by the author.
Katalin said...
This comment has been removed by the author.
Zsuzsa said...

A mosolyokból ítélve ez egy nagyon kedves csapatnak látszik!

Anonyma said...

Hát ez nagyon jól esett Márta! Gratulálok, nagyon szépen énekeltetek! :) Köszönöm, hogy megosztottad és a mosolyokat is. :)

Kósa Márta said...

Köszönöm!

Anonymous said...

Ezt én is megtapasztaltam az idén egy természet megfigyelési napló készítése során: “ … bárminek is fogtam neki, mindenütt erre volt szükség: kitartó munkára, rendszerességre, a félelem legyőzésére, a döntő pillanatban való kiállásra, mosolyra, csodára.“
Köszönöm, Márta, hogy újra és újra megérősítesz!
Szeretettel ölellek,
P.

márta said...

:)

(sajnos le lettek törölve az első kommentek, szívesen válaszoltam volna a kérdésekre, csak nem volt időm azonnal...)

Katalin said...

bocsánat, azért töröltem, mert megrémültem, hogy túltengtem, hogy rajtam kívül senki más nem jár erre, hát visszaléptem ne szólózzak itt annyira cikinek éreztem, (nem emlékszem. hogy kérdeztem volna, csak üdvözöltem a dalosokat, meg mutattam a mi adventi kórusfellépésünket, és igen, egyetértettem a gondolataiddal...és utólag meg egy klassz szójáték jutott eszembe:
Be A Warrior Not A Worrier

L. M. Zsuzsi said...

Kedves Márta, ez nagyon szép, a koncert is, a bejegyzés is, lesz ami lesz fejesugrás is, a csoda is!

(Nem jártam itt már tíz napja, most végre van időm, és visszaolvasok - ez is karácsonyi ajándék nekem, hogy nyugodtan olvasgathatlak végre)

Kedves Katalin, kár, hogy törölted a kórusfelvételedet!

Anonymous said...

Én sokat járok erre és olvasom a komenteket is. A te gondolataidat is szeretem Katalin . Itt egy helyen mintha két blogot követnék . Köszönöm igy ismeretlenül is.🙂

Katalin said...

gondot okoz nekem a megfelelő egyensúly megteremtése, mert többet szeretnék szimpla bólogatójancsinál, vagy többet, mint a "énisénis" utánozás..de jóval kevesebb szeretnék annál lenni, hogy elvigyem a show-t (nyilván túlzok), szóval nem szeretnék Márta blogjában írni egy második énblogot :)))
egyszerűen csak biztatni szeretnék mindenkit, hogy ossza meg másokkal, velünk a MIÉRT-jeit, hogy ha valami tetszik, miért érzi így, mit okoz benne, ...legyen beszélgetős kíváncsi, beleérző, értelmező okos gondolkodó csapat...
Mindőnk egyedi, és egyszeri, másolhatatlan különleges ember...életünk hétköznapi eseményeiben különleges, hogy ahogy Hay János mondja ebben a beszélgetésben - olyan mélyen éled meg a saját életed mozaikjait, hogy ettől érzed magad különlegesnek https://kultura.hu/hay-janos-a-kamaszkorbol-egyszer-pont-eleg-podcast/