Monday, November 10, 2008

Tegnap elvittem




a gyerekeket egy orgonakoncertre, mert például Sára eddig abban a meggyőződésben élt, hogy az orgona az olyan, mint a nagybőgő, csak még annál is nagyobb. Ma este pedig részt vettünk a városi Szent Márton napi felvonuláson. Ez körülbelül azt jelenti, hogy összegyűl a nép az evangélikus templomban, ahol van egy kis éneklés, miegymás, és onnan lámpásokkal meg fúvós zenével átvonul a katolikus templomhoz. Annával és Enikővel mentem, mert Sárának edzésre kellett mennie - illetve egy darab kölcsönkapott lámpással, ami amúgy nem kevés bosszúságot okozott nekem...Mivel meg kellett osztozniuk rajta, mindig az a leányzó duzzogott, amelyiknél éppen nem volt a lámpás - én balga, azt hittem, már vannak annyira értelmesek, hogy ez ne így legyen, de persze nem...De azért jó volt. Legalábbis az unokáimnak majd biztos ezt fogom mesélni.

8 comments:

Anonymous said...

Érdekes ez a városi ünnep, én a lámpásozást csak a Waldorffal kapcsolatban ismertem,mi ma este csinálunk kis mécsestartókat, csak úgy magunknak. Most száradnak a festett papirok, remélem még lefekvés előtt elkészülünk...
Az én nagyfiam sem tud semmiről lemondani a kicsi javára, na várnak a kivágni, hajtogatni, ragasztani valók...

márta said...

Nagyon szép volt, ahogy szürkületkor a város minden pontjáról szépen szállingóztak a főleg kisgyerekes családok a lámpásokkal...Máskor pedig annyi lámpást viszünk, ahány gyerekkel megyünk - csak eddig nem voltam tisztában azzal, hogy ez hogy is zajlik.

Józsi said...

Tegnap csokit kaptam Márton-nap alkalmából a német hagyományokat ismerő kolléganőimtől, s aztán ők is mondták, hogy itt is van lámpásozás. Persze, nem álltam meg, hogy be ne mutassam én is ezt a képet :)

Klári B. said...

:) en mar reg vagyok egy ilyen unneplesre, foleg, hogy nemetet is tanitok, de itt meg nem unnepeljuk... Magdiek a nemet osztalyokkal unnepeltek, keszitettek nehanyszor lampast ez alkalomra. Szerintem vagany, de azt hiszem ez is valami pogany unnep, nem? vagy mi is a jelentosege?

márta said...

Olvasd el ezt, lusta vagyok lefordítani:)

http://de.wikipedia.org/wiki/Martinstag

Anonymous said...

de jó, hogy belinkelted azt a kis ismertetést, nálunk, egy vas megyei kisvárosban, már évek óta tartanak ilyesmit, de számomra mindig bizarr volt az egész (talán a szervezés "kicsit savanyú, kicsit zöld, de a mienk" jellege miatt), lehet az "átvett hagyományokkal" nem vagyok kibékülve...

márta said...

Mondjuk ez még mindig aranyosabb ünnep, mint a Bálint napi felhajtás...:)

ninaivanovna said...

Pedig Bálint-naphoz kapcsolódóan azért pl. Rábaközben is maradtak fenn feljegyzések népszokásokról, pontosan már nem emlékszem, de valami a közelgő tavasszal, a természet újjáéledésével, a jó terméssel és termékenyéséggel analóg "rítusok"; persze, persze, tudom, te erre a konzum-Bálint napra gondoltál :)