Tuesday, December 1, 2015

1.


Megpróbálni lejutni a hegyről így télvíz idején, így friss havazás után, vagy közben, eléggé bátor vállalkozás. Hétköznapokon muszáj. Vasárnap nem kötelező istentiszteletre menni, mégis elindulok. Nem vagyok teljesen ura a helyzetnek, egy útkereszteződésben át is csúszom teljesen az út másik oldalára. Oly manővereket, autóvezetési praktikákat tanulok meg hirtelen a saját bőrömön, mit nem tanít amúgy sehol senki. Odalent a síkságon ömlik az eső. Biztonságban megérkezünk.

Őszintén, attól félek, nem tudok mi újat, szépet mondani. Nincsenek jegyzeteim, terveim, időm, kedvem, erőm. Hosszasan fényesített mondataim, merre vagytok, ó?
Az én lámpásom is megkopott az évek folyamán.
Csak azt tudom, nem tehetem meg, hogy itthon maradok.
Össze is törne a szívem, ha nem lenne számomra idén adventi út és öröm.
A megérkezést még nem tudom, csak az elindulás enyém, és ez is ajándék.
Minden ajándék.
A köd, a hó, a szél, az eső, a munka, a fáradtság, az ünnep, a fények.
Hogy itt vagyunk, s mindezt átélhetjük - néha kimegyek csak azért, hogy érezzem a bőrömön, milyen érzés a szél, az eső, a hó - szóval, hogy itt lehetünk, egyszerűen csak ezt,
köszönöm.

8 comments:

Katalin said...

szeretem ezt a természetességet, az evidencia örömét, szeretem, hogy mersz nem kapkodni, hogy nincs benned másokhoz mérés(jaj, most hanyadik nap is van: első vagy 3.
teszed a dolgod, és ez számomra megnyugtató, bátorító...

köszönöm, hogy elindultál ♥
legyen áldott, szép utad:)

Anonymous said...

Köszönöm, hogy megint írsz ádventben,mindig bearanyozza a várakozást!
Zsófi

Piroska said...

Én is köszönöm, hogy elindultál... Elindítottál bennünket is ezen az Úton... Köszönet és hála érte.... Kívánom, hogy legyen olyan szép a te utad is, ebben az Adventben, amilyen széppé teszed a miénket a mindennapi bejegyzéseiddel!

Mikka said...

Kedves Márta!
Már nagyon vártam, hogy írj! Hogy elindulj!
Orsi

This Magic Moment said...

Kicsit izgultam, hogy most majd nem lesznek adventi szöszök, de kár volt! Várom őket... :)

Lele said...

Drága Márta, nem kell csillogás-villogás! Képeid és gondolataid nagyszerüsége az ami IDE vonz már évek óta. Köszönöm, hogy útadot és idödet velünk megosztod. Üdv Hesszenböl

Éva said...

Nagyon vártam a kalendáriumodat, és íme itt van! Köszönöm!

Csipkerózsa said...

Köszönöm.