Wednesday, December 2, 2015

2.


- Hát te, Anya, mit csináltál itthon egész nap? - kérdezte valamelyik kisasszony valamelyik nap, mikor nem kellett bemennem dolgozni.
- Én kérlek, nem csináltam ma semmi mást, csak ezt a lasagnet, amit most éppen esztek. És tényleg. Mert megérzi a testem mindig, ha szabad kissé elesettnek lennie. Mert a lasagnenál időigényesebb étel nincs is. Mert mindjárt háromfélét is szoktam készíteni: egy zöldségeset, egy sima paradicsomosat, egy húsosat. Mindenkinek olyat, amilyet szeret.
De még mielőtt belegondolhatnék napjam múlékonyságába, lassúságába s hiábavalóságába, kapok ajándékba még egy mondatot: 
- Az jó, mert én meg egész nap ennek örültem az iskolában. Hogy hazajövünk, és rend lesz, az asztal megterítve, s te éppen kiveszed a sütőből a kedvenc ételemet.
Mert néha elég annyi is, hogy étel van az asztalon.
Vagy annyi is, hogy ki-belélegeztem egész nap.
Elég annyi is - nekem nem, mert én mindig mindenáron hasznos, okos és jó akarok lenni, -
de aki szeret, annak elég annyi is, hogy vagyok.

9 comments:

Bea said...

Ha nekem egyszer majd ilyet mond a gyerekem, nagyon boldog leszek. Most még kicsi, nem beszél. :-)

Vivi said...

Ezt én is éreztem a napokban itthon :) , nagyon jó tud ez lenni! Én ugyan nem szoktam írni Neked, de régóta követlek és csak annyit akarok mondani, hogy örülök nagyon annak, hogy ennyi elfoglaltság és munka mellett, idén is hozzákezdtél az mindennapos adventi írásnak :) !

Lele said...

Minden eggyes alkalommal feltöltödve megyek innen mindennapjaimba. Köszönöm!

Piroska said...

Oh, Márta... Olyan sokszor magamra ismerek a soraid között...
Köszönöm...

Katalin said...

Rajki Miklós: Bíztató c. verse jutott eszembe, meg az, hogy annyira jó, hogy vannak gyerekeink, és annyira jó, hogy tudunk főzni finomat, és hogy örülni tudunk ezeknek, amit jelent ez nekik.....♥

Katalin said...

ajándék neked: http://zorroaszter.uw.hu/zorroaszter.nolblog.hu/archives/2012/12/30/Bruegelunk_tele/index.html

Anonymous said...

Márta! Köszönöm, hogy megint írsz adventre! Nem is tudod, hogy mennyi erőt adsz vele nap mint nap. Ölellek távolról is! Üdv. Márta Budapestről

Noryta said...

Nagyon kedves megjegyzés. Olyan 'készítem a szívemet otthonra' fílinges. :)

Éva said...

Nekem is nagyon elég, hogy vagy:-), és sokat adsz nekünk.