Friday, December 2, 2016

2.


November közepén elkezdik feldíszíteni az utcákat, tereket, dombok közt kanyargó utak mentén a kis falukat ünnepi égősorokkal.
Minden évben ugyanazon utcák és terek, ugyanazon kanyargások, ugyanazon régi égősorok.
Advent előtt egy-két nappal aztán fel is kapcsolják őket.
Nem karácsonyi ajándékvásárlás késztetésére hivatottak, nem csillogásra, nem villogásra.
Egyszerűen csak mutatják az utat így az év legsötétebb időszakában.
Hogy könnyebb legyen sötétben elindulni és sötétben hazaérni, álmos gyerekeknek útközben valami szépet mesélni, reggeli ködben vacogó szívemet mosolyra hangolni.
Én mindig is ilyen fényeket kerestem, utcákon, tereken, emberi lélekben, Isten szép szívében, melyek ilyen biztosan és ilyen szelíden, ahogy a karácsonyi fények a hegyi utak mentén - botladozásaim végére majd ha elértem - végül nekem is utat mutatnak, végül engem is hazavezetnek.