Saturday, December 7, 2013

7.


(Mire befejezem a mondatot, már holnap lesz, ezért ér megírni már most a bejegyzést.)
Odakint minden olyan, mint reggel, a lámpák fényénél még mindig táncolnak a hópelyhek, sűvít a szél, mindenki alszik. A ma olyan volt, amilyen. A holnap még érintetlen, mint a hótakaró a dombon.
 Szeretném majd olyan egyszerűen és figyelmesen megélni, amilyen egyszerűek az idei adventi díszeink. Teljesen odavagyok a fehér színért ugyanis, felújításkor fehér lett a konyhabútor, fehér lambériát kértem a plafonra, óriási fehér hópelyhek készültek az ablakra, de fehérek gyertyák, a hó és a Mici is.
A figyelmesség feltételezheti, hogy nem kapcsolom be a számítógépet, és néhány óráig mindent megteszek, amire a gyerekek kérnek. Szóba jöhet némi keksz-sütés, kártyázás, forró csoki. Nincs másom, csak saját magam, a gondolataim, a hitem, az időm, a szeretetem...( - fűszerezve némi túlérzékenységgel, helyenként egy kis türelmetlenséggel, kényelmességgel, csak hogy teljes legyen a kép. Das gehört dazu.) Amim van, szívesen adom. Szórd szét kincseid - a gazdagság legyél te magad.*
Mindenki saját maga lehet a legszebb karácsonyi ajándék.

* Weöres Sándor


9 comments:

csillag said...

miközben olvastalak, a Libera fiúkórust hallgattam...itt is szó van csillagról :)

Morning star lights the way
Restless dreams all gone
Shadows gone, break of day
Real life has begun

http://youtu.be/TvThHk-wMRk

Éva said...

Most úgy érzem magam, mint te, kora reggel a hóvihart nézem.
Köszöm a mai írást is.Ezek a szavak is hófehérek, olyan fehér mint amilyen színt, te is, én is szeretek.
Remélem, valami letisztultságot jelent.

marika said...

Köszönöm!az utolso mondatot nekem irtad!:)

Éva said...

Mivel voltál végül figyelmes, hogy kényeztetted a csemetéket?

iri said...

Az ajandek szep nagyo mikor varakozasaink felulmulja!Ezt teszed te velunk Marta!Megajandekozol varakozasainkon felul!

márta said...

Éva: sütöttünk két adag karácsonyi kekszet, volt forró csoki, és mielőtt karácsonyi vásárba mentünk volna, felolvastam néhány részt egy könyvből. De csak egy így leírva tűnik fel, mennyi minden jót csináltunk, mert volt sok munka is, és nem hittem volna, lesz valami a sok szép tervből. De lett.

Éva said...
This comment has been removed by the author.
Éva said...

Bizony lett! Szép nap volt bizonyára, mozgalmas és szorgos, decemberi hangulatú, kicsit kényeztető is.

Eszter said...

A fehérért én is odavagyok. :) Meseszép a függönyötök!!