Tuesday, March 6, 2007

Gondolkodom, tehát vagyok

  Néha az az érzésem, mintha nem is lennék. Hogy a világ akkor is forogna tovább, ha én nem léteznék. Mondjuk ez tényleg így van, csak ilyenkor jólesik, ha valaki azt mondja: dehogyis forogna...
  Nem vagyok valami emelkedett hangulatban, na. Csak éldegélek egyik napról a másikra. Nem történik semmi egetrengető.
  "Nem az a fontos, ami velünk, hanem ami bennünk történik".
  Mostanában Afrikán gondolkozom. Van egy ugandai levelezőtársam. Gladesnek hívják, és egy lelkipásztor felesége. Negyven árváról gondoskodik a férjével. Nagyon megérint, mikor a mindennapjaik nehézségeiről ír. Hogy néha nincs mit enniük. Hogy nincs víz és villany a házukban. És mégis felvállalják a gyerekek gondját és megteszik, amit lehet. Nagyon kedves nő, remélem, 
egyszer személyesen is találkozom vele.
  Azon gondolkozom, hogy miért vagyok ilyen tehetetlen. Hogy tudom, tenni kellene valamit, akármit, mégsem teszek semmit, csak agyalok összevissza. Illetve, nem igaz, hogy nem teszek semmit, de az nagyon-nagyon kevés. Jó lenne megtalálni a helyemet...
  

7 comments:

Betti said...

Gondolataim:
feleseg vagy
harom gyerkoc anyukaja
tehat HOS.
Nem semmiseg a mosogatas, fozes, takritas, egy ima, sok apro mosoly akkor amikor semmi eget rengeto dolog nem tortenik.
S bar mi nok leginkabb az erzelmeink altal elunk, jo hogy gondolkozhatunk is :)

natikrisz said...

Dehogy forogna! >:D<

Anonymous said...

ma vegre volt idom elolvasgatni amiket irtal, nagyon aranyosak a kis tortenetek, tenyleg erdemes leirni oket:) es ha nem lennel, es nem irnal bloggot, akkor az nagyon rossz lenne, es nekunk is sokkal szurkebb lenne a vilag :) tehat veled megiscsak szebben forog:)
ildiko

csillag said...

Azt olvastam ma, hogy "A ti gondolataitok nem az én gondolataim és a ti utaitok nem az én utaim." Sokmindent szeretnénk tenni, olyan dolgokat, amelyeknek esetleg nagyobb látszatja van, de talán Isten nem így gondolja.Akármilyen jelentéktelennek érezzük magunkat, Isten fel tud minket használni.

márta said...

Nagyon drágák vagytok! Köszönöm, amit írtatok.
Eszter, azt hiszem, mi ugyanazt az áhítatot olvassuk :)

csillag said...

www.csendespercek.hu ?

márta said...

Aha.