Saturday, May 23, 2009

Lassan

rendet kellene raknom a fényképeim között is. Ahogy ma a gyerekek dolgai, ruhái, kockái, ceruzái, rajzai között...el is tartott vagy egy fél napig. Néha elfog egy olyan jó érzés, hogy minden úgy jó, ahogy van. Hogy az ilyen apró semmitmondó dolgokból építődik fel egy szép élet, az én életem is. Visszatérve a fotókhoz, több kedvenc témám is van:

1. A virágok - mert arra késztetnek, hogy letérdeljek a koszos földre és közelről rácsodálkozzak a kis részletekre meg arra, hogy mennyi szépség van ezekben a maximum néhány napig tartó, tulajdonképpen "haszontalan" (bár szerintem a szépség az egyik leghasznosabb dolog a világon) életekben.

2. A gyerekek, felnőttek - ismerősök és ismeretlenek -. Például a múlt napokban olyan távoli rokonokat láttunk vendégül, akikről - legalábbis én -szinte semmit nem tudtam. Féltem is, hogy miről beszélgetek majd velük, mert én állandóan szoktam ilyen mindenféle butaságoktól tartani. Hát a semmiről és a mindenről. Nem kell mindig arra törekedni, hogy olyat mondjak, amit eddig még senki, mert én állandóan szoktam ilyen mindenféle butaságokra törekedni. Egyik éjjel arra gondoltam elalvás előtt, milyen jó, hogy eljöttek és a kis történeteik által bevontak az életükbe, megosztották azt velünk. A sok elkattintott pillanatfelvétel pedig nem kivülállóvá tett, hanem megörökített valamit, amire mindannyiunknak jó érzés visszagondolni.

3. Mióta itt élünk, vagyok olyan szerencsés, hogy sok szép régi épületet látok. Legújabban az jutott eszembe, hogy el is kezdem gyűjteni őket, mert nekem szoktak ilyen mindenféle butaságok eszembe jutni. Fura formájú ablakokat, régi ajtók színeit, kopott házhomlokzatokat, érdekes házszámtáblákat...s megmutassam mire gondolok, akkor fel is teszem néhány kedvenc "ócskaságomat". :)





8 comments:

Adona said...

nagyon jók! :)

Monika said...

Nem butaság a gyűjtögetése ezeknek a szép eégi dolgoknak,amiket lefotózol!!!!!
Annyira jó volt őket nézni,folytassad!!!!

Monika said...

Égi= régi:)

Józsi said...

Szerintem is egész jók ezek a fotók (még ha nem is értek a fotózáshoz). Nem tudom, miért támad nevethetnékem azon a 19.-es házszámon, de olyan vidámnak tűnik :)

Klári B. said...

szuper epuletek, kepek. :)

Angela said...

Nekem közel negyven év kellett, hogy rájöjjek erre az egyszerű dologra. Hogy a sok apró öröm éppen elégséges, és szükségszerű, hogy a nagy megelégedettség összeálljon az emberben :-)

márta said...

Józsi, én sem értek hozzá. Amúgy az esernyős számtábla egy esernyőüzlet falán volt és nekem is nagyon tetszik.
Doris, ezt tudja az ember gyerekkorában is, aztán elfelejti, aztán megint eszébe jut jó esetben valamikor...:)

Gyöngyi said...

Kedves Márti.Nagyon örülök hogy újra erre járhatok.Tulajdonképpen sok jó hasznos dolgokat olvasok soraidból.Tele vannak humorral, őszinte élethű eseményekkel.A Mennyei Édesatyánknak TE így tetszel!
Akkor is, ha te butaságnak gondolod.Egy kisgyermek egyszer azt mondta:Isten nem teremtett szemetet.Mennyire igaz.Írj csak bátran, én is tapasztalok hasonló dolgokat, kivált a rendrakást, annak ellenére hogy fiaim lassan 19 és 14 lesznek.Üdv. Gyöngyi.