Friday, April 13, 2007

Triszkaidekafóbia

  Észrevettétek, hogy ma péntek 13.-a van? Én ugyan nem vagyok babonás csöppet sem, de állítólag vannak olyan emberek, akik rettenetesen félnek ettől a naptól, sőt már hivatalosan nevet is kapott a betegségük. Ez a triszkaidekafóbia. Ők azok, akik, ha tehetik, ki sem lépnek ilyenkor a házból.Nekem volt egy csoporttársam, aki képes volt 
kérvényezni, hogy halasszák el az egyik péntek 13-ra eső vizsgát. Persze, nem halasztották el.
  Na, nincs is ennek semmi jelentősége, csak érdekes, hogy milyenek az emberek. És ha nem lennék babona-ellenes, még azt is mondhatnám, hogy van benne valami. Merthogy: ma már eltörtem egy meggyel tele befőttesüveget, kiborítottam a rizzsel negyedig tele tálat és még hol van az este...! De az is lehet, hogy egyszerűen csak ügyetlen vagyok:(

2 comments:

Időbeosztás-guru said...

Amikor Amerikába mentem 2001-ben, pénteken július 13-án indultunk. Az egyik társam a 13. helyet kapta. Szegény nem volt babonás, de egy kicsit elgondolkozott a dolgon...aztán két másik repülőúton, Amerikán belül, is a 13. helyet kapta, és már kezdett kiakadni...de semmi bajunk sem történt. De egy csomót szivattuk szegényt. (pedig izé, ha neki valami baja esett volna, azt mi sem úsztuk volna meg)
Különben Garry Kasparov, a volt sakkvilágbajnok folyton azt hangoztatta, hogy neki a 13 a szerencsés száma.

csillag said...

milyen bonyolult szó