Monday, August 18, 2008

Füles-hangulatban

leledzettem néhány napig. Ilyenkor nincs blog se, semmi se. Szóra se érdemes. Viszont sokat olvastam, főleg este, éjjelbe nyúlóan. Már hét könyvet elolvastam a jobb oldali listából a múlt napokban, mert én nem tudok úgy olvasni, hogy minden nap egy kicsit, beosztással...Mondjuk, hogy ez volt az én szabadságom, nyaralásom.
Kirándulni is voltunk, igazán szép, felejthetetlen helyeken. Meg esténként biciklizni, görkorizni.
(Közben a konyhában kiborult egysmás a frissen feltakarított padlóra...szóra se érdemes.)
Amin gondolkozom még, az a "magvetés" ...
"Aki mindig csak a szelet figyeli, nem vet, és aki csak a fellegeket lesi, nem arat.
Reggel fogj a magvetéshez,
és ne pihentesd a kezed este sem,
mert nem tudod, melyik sikerül:
ez, vagy amaz,
vagy mind a kettő egyaránt jó lesz. (Prédikátor Könyve 11: 4, 6)"

Az utóbbi sorhoz igaz fülesként még hozzátenném, hogy : vagy egyik sem... :)
Nem lesznek barátaim, ha nem hívok meg senkit egy teára, vagy nem válaszolok a levelekre. A gyerekek se tanulják meg, mi a fontos az életben, ha én nem tanítgatom őket szóval és tettel, minden nap. A varrnivalóm se fog elkészülni, ha nem öltögetek bár csak néhányat bele időnként. A nyelvtanulásról pedig, ami időnként kétségbe ejt, ne is beszéljünk...sajnos, minden egyes szót meg kell tanulni, magától nem vándorol be a fejembe. Ez mind magvetés, és tulajdonképpen minden hétköznapi dolog az.
És olyan még nem volt, hogy valaki bevetett volna egy egész búzatáblát, aztán ne lett volna belőle semmi, még ha nem is kelt ki minden elvetett mag.

9 comments:

Betti said...

Köszi a sok linket az olvasmányaidhoz! Igaz én most nem tudok sokat ülni a gép előtt, de majd egyszer, esetleg ki lehet nyomtatni.
Amúgy én is úgy vagyok vele, hogy ha valami érdekenek nekifogok, alig tudom letenni... s nálam is meg van kezdve több könyv is, van aminek kell egy év mire a végére érek, van amit 2-3 ap alatt, de ilyenkor senki se kérdezze főztem-e...

Anonymous said...

Füles a világirodalom egyik legtöbbször félreértett alakja :-)

Anonymous said...

Kedves Füles, senki sem alkalmasabb nálad a világirodalomban erre a szerepre...mondhatni, hogy a karaktered specifikus elemei erre predesztinálnak...:)

Anonymous said...

Szerintem valaki Füleshangulat-magot vetett a tavasszal, mert nálam is kikelt...

márta said...

Füles, ha már világirodalom, és búbánatos feeling, hadd idézzem Goethét: "magunkfajta embernek az a sorsa, hogy félreértsék..."
:))

Babi néni said...

Miért? Az, hogy olvasol és ilyen jó műveket már nem is elég jó példa a kislányaidnak? ;o)

Elnézegetve az előző bejegyzésed, lehet, hogy mégis kéne egy kislány a családba... :o)

Anonymous said...

Aha, szóval nem lesz tisztaság attól, hogy már 1 hete nézem a rumlit? Minden nap elhatározom, hogy "na majd ma estére csilli-villi lesz minden". Aztán a tervezésnél elakadok. Most is. Gondoltam, mielőtt hozzákezdek netezek egyet... Szánalmas :( Van még valami bejegyzés erre vonatkozóan a Bibliában, hogy magamra vegyem a fejmosást?

encóka said...

tudom, az én szavam figyelemre sem érdemes, de az az igazság, hogy a lista feltétele utáni félig átolvasott éjszaka és kómás nap után nem mertem többet szemezgetni a listáddal...

encóka said...

ja, és én is sóhajtva nézegetem a szép kislányos képeket :)