Sunday, August 10, 2008

Csak mondom, hogy

feltettem néhány linket ide oldalt olvasnivaló címén...ezek azok a könyvek, amiket most olvasok, vagy olvastam, vagy olvasni fogok.
Íme egy kis kedvcsináló idézet :
"- Gondolom, nem tévedek asszonyom; bár jó ideje nem részesültem abban az örömben, hogy láthattam volna kegyedet, de ugyebár Allen a neve?

E kérdésre igenlő válaszban részesülvén, az idegen hölgy magát Mrs. Thorpe-nak nevezte meg; Mrs. Allen pedig legott felismerte benne egy hajdani iskolatársnéját és kebelbarátnéját, akit, mióta ki-ki férjhez ment, mindössze egyszer látott, s annak is sok esztendeje. Nagy volt az örömük e találkozáson, s bízvást lehetett is, hiszen az elmúlt tizenöt esztendő során a legkevésbé sem kavarta fel lelkük nyugalmát a tény, hogy mit sem tudnak egymásról. Kölcsönösen bókoltak egymás külsejének; megállapították, hogy az idő valósággal repült legutóbbi találkozásuk óta, hogy nem is gondolták volna, hogy Bath-ban találkoznak, s hogy micsoda boldogság régi barátokat viszontlátni, majd ki-ki a másiknak családja, testvérei és kuzinjai felől érdeklődött, és számot adott a magáéról, s egyszerre beszéltek mind a ketten, mert mindegyikük hajlamosabb volt tájékoztatással szolgálni, mintsem abban részesülni, következésképpen mindegyikük igen keveset hallott abból, amit a másik mondott.
"
(Jane Austen: A Klastrom titka)

Persze, én is jobban szeretném antikvárium-illatú könyvekként olvasni ezeket, de itt, ahol fájdalmasan nélkülöznöm kell a magyar könyvtárat, nekem ez jelenti most a hávájt...

2 comments:

Renáta baba said...

Nekem már régen nem volt alkalmam igazi könyvet olvasni,igaz,túl sok időt töltök a gép előtt.

Anonymous said...

én igazán köszönöm, hogy feltetted, mert nekem is jól jön, hogy ilyen kincseket olvashatok, majd ha nem jutok könyvtárba... legalábbis a babázás elején :), de ide tudok esetleg ülni néha zavartalan 20 percre :*
Erika