Wednesday, July 13, 2022

Felettem az ég.

A végére talán leegyszerűsödik minden.
Ami az elején csak kusza gondolathalmaz, abból éveket és füzeteket megtöltő feljegyzések lesznek.
A feljegyzésekből blogbejegyzések, s a digitális, online világon túl is érvényes gondolatok, kapcsolatok.
Útközben talán kialakul az üzenet. Kiformálódik az az egy, amit ránk bíztak. Ezt az egyet mondjuk el, százféleképpen.
Mind kevesebb szó elég. Letisztul a mondanivaló.
A legvégére talán egyetlen szó is elég. 
Azt az egyetlen szót még én is csak keresem.

(A Felettem az ég című könyvem már kapható a Luther Kiadó könyveboltjában és online is rendelhető.)

13 comments:

Zsuzsa said...

Alig várom, hogy írjon a kiadó, hogy fizessem az előrendelést, és küldik!

Katalin said...

mindig elképedek, ilyenkor pláne: hogy fér bele ennyi minden a mindennapjaidba (értem én, hogy apránként), de neked is csak 24 óra egy nap, és aludni, enni, ápolódni is kell, és ott van a férj, a kutyus, a kert , a gyerekeid (bárhol is vannak)a barátok, a könyvklub a rengeteg (több nyelven) olvasott, és jegyzetelt könyv, és egyéb írásaid, a sok blogos, instrás, fb- os posztok, a emailek , fotózás, nem értem, egyszerűen logikai képtelenség, amik neked beleférnek...

Katalin said...

talán ott a titok, hogy elfelejted a napok - órák - fogalmát és a percekre figyelsz jobban, mindig arra, amit épp csinálsz---másképp lehetetlen

márta said...

Ez de jó téma, azt hiszem, elgondolkodom rajta és valamelyik nap majd erről írok. Köszönöm!

Katalin said...

nem én találtam ki. Lao Ce mondta állítólag, hogy "El kell felejtenünk a napok és az órák fogalmát, hogy jobban odafigyelhessünk a percekre."

Anikó said...

Márta! Nagy szeretettel, szívből gratulálok új könyvedhez!
Alig várom,hogy kézbe vegyem,hogy olvashassam!

Éva said...

Nagyon örülök a könyvednek. Alig várom, hogy olvashassam.

Zsuzsa said...

Én csak azt sajnálom, hogy csak az utolsó zined van meg, az első 2 nem:-(

Anonymous said...

De jó!!! Gratulálok :) Hédi

Anonymous said...

Kedves Márta, gratulálok az új könyvedhez! Tegnap jött az email a kiadótól, ma elmentem érte. Kettőt rendeltem, ahogy az előző könyvedből is. Az egyiket a legjobb barátnőm kapja a születésnapjára. Pont holnap találkozunk, úgyhogy tökéletes volt az időzítés. A sajátomba még csak belelapoztam, de már ez is jó érzés volt, olyan jó a papírja, és szép a tipográfia. Este elkezdem olvasni. Köszönet érte. Pihenső, szép nyári napokat kívánok, ismeretlenül, de szeretettel. Orsi

márta said...

Köszönöm, Orsi. :) Nagy örömmel tölt el, hogy szép lett. Hogy jó kézbe venni.

Anonymous said...

Weöres Sándor: Szembe fordított tükrök
Örömöm sokszorozódjék a te örömödben.
Hiányosságom váljék jósággá benned.

Egyetlen parancs van, a többi csak tanács:
igyekezz úgy érezni, gondolkozni, cselekedni, hogy mindennek javára legyél.
Egyetlen ismeret van, a többi csak toldás:
Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra.

Az igazság nem mondatokban rejlik, hanem a torzítatlan létezésben.
Az öröklét nem az időben rejlik, hanem az összhang állapotában.


Köszönöm, hogy megosztasz velünk pár létrafokot.


Tisztelettel,
Éva.

srev said...

Azóta, hogy még csak belelapoztam és nagyon szépnek találtam, el is olvastam. Volt, amit többször is. És még el is fogom párszor. Sok dolog megszólított benne, elgondolkodtatott, új nézőpontot adott... Nagyon szeretem. És már kettőt ajádnékoztam is belőle.
(Orsi vagyok, és az előző , friss bejegyzésedhez írt kommentemet elfelejtettem aláírni...)