Monday, July 25, 2022

Varródoboz.

Varrónő vagyok? - kérdezte a hölgy kedvesen. Már ott álltam egy ideje az asztalánál, a bolhapiac legszélső sorának valahol a közepén. Az egyetlen asztal volt, amelyik igazán megragadta a figyelmemet. Rajta szépen elrendezve: gyertyatartók, ékszertartó doboz, fényképkeretek, csészék, brossok s egy régi, ki-be csukható, több fiókos varródoboz. 
Körülöttem hozzám hasonló kincskeresők s nyári hőség. A kalapom mélyen a szemembe húzva, mintha arra számítanék, láthatatlanná tesz. Nem akartam szemkontaktust, beszélgetést. Csak nézelődni. 
Feljebb toltam a karimát, elmosolyodtam. Nem, nem vagyok varrónő. Csak szeretem a szép tárgyakat s azt hiszem, valóban szükségem lenne egy varródobozra. Beszélgetünk, elképzeljük, vajon kié lehetett. Kérdezem az árát, mondja. Nem bocsátkozom alkuba. Hiányzik belőlem a hozzá való tehetség, egy csomó más, az életben való boldoguláshoz szükséges képességgel együtt. Mégis itt vagyok. 
Itthon megtisztítom, szortírozom, elrendezem a tartalmát. Összeterelem a saját, folyton elkallódó cérnáimat is. Végre rend van. Legalább egy ilyen, egészen apró területen. Egy ideig most, bár nem lesz belőlem varrónő, talán meg sem érdemlem - én használom. Míg fel nem bukkan majd egy másik, távoli, jövőbeli bolhapiacon.

15 comments:

Anonymous said...

Gyönyörű💙💙💙 nem találok rá szavakat! Használd egészséggel!

Zsuzsa said...

Az utolsó 2 képen az pontosan mi? Mini Madonna? Bocsánat, ha butaság, református vagyok, és ilyet még sosem láttam.

márta said...

Madonna-to-go féleség. A gombok között volt. :)

Kósa Márta said...

Volt benne tartalom?

Erzsébet said...

Wow... Így hirtelen egy praktikus, bagós, luxus szállodákban is megforduló (Hilton gyufa) apácára gondolok, aki valamelyik plébánián szolgált mint házvezetőnő (sok kicsi fekete gomb, olyan reverendára való), kb. 30 éve (a cérnák, a márkák még egyáltalán nem globalizáltak) . Gyönyörű doboz és tartalom 😍!

Erzsébet said...

Javítok : a sok ingre kellett a fehér gomb és a hózentróger is többször föladta a szolgálatot... Jól is főzött, ezek szerint. És húsvétra mindig Lindt-báránykát kapott ajándékba, becsben is tartotta, még ott a két minikolomp (én is teszem-veszem őket, aztán csak elkallódnak...).

márta said...

Márta, amit itt a fotókon látsz, mind benne volt...

márta said...

:)

márta said...

A minikolompokat én is tartogatom, nem tudom miért...

Zsuzsa said...

Ahogy a 4 évesem mondja, "hogy mik nem vannak!" :-))

Zsuzsa said...

Én a kenyeres kosárban találom meg mindig a lindt nyuszik csengettyűit. Valahogy oda rakom, mert hát hova is rakjam? :-)

Zsuzsa said...

Hihetetlen!

Zsuzsa said...

Egy regényírónak micsoda ihlet lenne egy ilyen kincsesdoboz!

f.klarcsi said...

Szerintem a kis szobor Lisieux-i kis Szent Teréz.
Nézzétek meg, nem a kis Jézus van a kezében, hanem feszület, és rózsa. (Magyar Kurír: Szobra szinte minden templomban megtalálható. Feszülettel, kármelita ruhában ábrázolják, rózsákat hintve – az imái hatására elnyert segítő kegyelem jelképeként.)

Itt egy link, ahol hasonlóan ábrázolják.

http://katolikusokeloforuma.network.hu/kepek/szentkepek____szentekrol__es_boldogokrol/oktober_1_a_gyermek_jezusrol_nevezett_lisieuxi_kis_szent_terez

Egyébként az 1900-as évek elején nagy tiszteletnek örvendett Mo-n is. Nagymamámnak és egyik nagynénémnek is az ő a védőszentje.

Nagyon édes ez kis "to go amulett".

márta said...

Tényleg. Nem Madonna. Nagyon érdekes, köszönöm!