Sunday, July 17, 2022

Kiválasztottság.

A délelőtti istentiszteleten Ábrahám elhívásáról volt szó, s talán életemben először hallottam erről a jól ismert bibliai történetről egy fordított irányú gondolatmenetet. Isten megszólítja Ábrámot (eredetileg ez volt a neve), kihívja őt a rokonai, nemzetsége közül, hogy egy új népet hozzon létre. Általa szeretné megáldani az egész földet. Felmerült a kérdés, mitől lesz valaki kiválasztott? Miért éppen ő lett a kiválasztott? S nem-e azért éppen ő, mert benne megvolt valami, ami másból hiányzott. Talán olyan ember volt, aki tele volt kérdésekkel. Talán tele volt a szíve vágyakozással, álmokkal, szorgalommal, s szeretett volna valami maradandót létrehozni az emberiség javára. Nem tudni. Csak azt, hogy amikor jött a hívás, meghallotta és készen állt. Akiben sok kérés és kérdés van, az figyelmesebben jár-kel a világban, mint az, akiben nincs. Nagyobb eséllyel hallja meg az halk hívó hangot. Végül, s ezt fel is jegyeztem gyorsan, mert olyan gyönyörűnek találtam, elhangzott a bátorítás, hogy gondoljunk úgy az életünkre, mint egy halászatra. Képzeljük el, ahogy egy csónakkal kisiklunk a nyílt tengerre. Megvan annak is az esélye, előfordult már, hogy a hal magától beugrik a csónakba. De úgy általában véve és hosszú távon egy hálónak több realitása van. Fonjunk hálót a kérdéseinkből, az élettel kapcsolatos elvárásainkból, a találkozásokból, a terhekből, az adottságokból, álmokból. Majd hajózzunk ki hajnalonként a nyílt vízre.
 
Évekkel ezelőtt letöltöttem egy applikációt a telefonomra, melynek az a lényege, hogy naponta néhányszor emlékeztetőt küld egy-egy gondolat, kérdés formájában. El is felejtkeztem róla, mert nem működött. Néhány nappal ezelőtt aztán egyszer csak elindult. Így kaptam tegnap egy kérdést, amivel egyáltalán nem tudtam mit kezdeni. Bist du - fühlst du dich - ausgewählt? Kiválasztottnak érzed magad? Kiválasztott vagy? Nem foglalkoztam vele, azt hiszem, ha muszáj lett volna, azt válaszolom, hogy nem. Nem jobban, mint bárki más.
 
De ma már tudom, hogy igen. Kiválasztott. Elhívott. Ugyanúgy, mint mindenki más.

 

2 comments:

iri-aldasszomj,blogspot com said...

Igen és ez kegyelem:a kiválasztottság!

Kósa Márta said...

Pont ízt írtam volna, amivel befejezted!