Sunday, July 31, 2022

Becsületkassza.

 
A szomszéd faluban lakik egy kerámiaművész házaspár, aki a kapu elé rendezi el az általuk készített vázákat, bögréket, tányérokat. Kiírták a kapura, hogy Kasse des Vertrauens. Becsületkassza, vagy a szó szerinti, sokkal szebb kifejezés szerint: a bizalom kasszája. A tárgyakon rajta van a fair ár is, amit a postaládába lehet bedobni. Időnként elmegyek és vásárolok valamit. Tegnap a vendégeink kedvéért álltunk meg nézelődni. 
 
Ma reggel koránra állítottam be az ébresztőórát, de - egy/több előttem álló feladat miatt - jóval hamarabb, kicsit szorongva ébredek. A szorongás és az izgatottság érzései nagyon hasonlóak, de a kettő közötti különbség ég és föld. Mindkettőben benne van a bizonytalanság. Csak a szorongás valami rosszal számol, az izgatottság pedig valami széppel, jóval. 
Ülök az asztalnál, kinézek a csendes, ködös tájra, s megdolgozom az érzéseimmel. Talán ez a lehető legnehezebb munka a világon.
 
Mindent, ami vagyok, mindenemet, ami van, kiteszem egy képzeletbeli, de nagyon is valóságos kapu elé. A kontroll nem az én kezeimben van. Én csak annyit tehetek, hogy bár tudván-tudva, rossz vége is lehet, mégis, újra és újra kiteszem a szívemet mindazért ami fontos és amiben hiszek.  
A kapura pedig kiírom, hogy a bizalom kasszája.

7 comments:

Zsuzsa said...

Mi pedig köszönjük.

Zsuzsa said...

És nagyon szép helyen jártál!

Éva said...

Legutóbb Köszegen találkoztam becsületkasszával. Nagyon sok ház előtt kint volt. Árultak főleg virágot, gyümölcsöt, gesztenyét, mézet. Biztosan bedobta mindenki a pénzt az üvegbe, a dobozba, különben a tulajdonosok nem tették volna ki a portékát egy idő után. A bizalom az egyik legszebb dolog az emberek körében.

Gyöngykaláris said...

Istenem, ez mennyire szép. Köszönöm! :)

Anonymous said...

Nagyon köszönjük őszinteségedet . Mérhetetlen áldást bátoritást kapok itt. Isten áldjon gazdagon!

L. M. Zsuzsi said...

De szép... nagyon szép, amit hozzáfűztél, és nagyon szép maga ez a becsületkasszás kerámikusműhely is - hát ilyen is csak nyugaton lehet... vagy keleten... de itt nálunk szinte kizárt :-(

Viszont akkor most én is összeseprem magamban az összes apró bizalommorzsát, megint, és kiteszem az egész saját kerámikuséletemet a kapuba, avagy a bizonytalanságba, mert már a kontroll illúzióját is elvesztettem, ahogy kihúzták a lábam alól a talajt - tán sosem volt az én kezemben, ez most már nyilvánvaló. De a bizalmamat nem veszíthetem el, hogy majd ott a bizonytalan semmiben utat talál magának az, mégiscsak, amit csinálok, amiben hiszek, ami vagyok. A bizalom döntés, és oldja a szorongást.

márta said...

💙💙💙💙