Thursday, October 25, 2007

Á, mégsem leszek

Ákos-rajongó. Van már így is épp elég mániám: bögre-, mostanában pogácsasütési-, blog-, munkakedvutánvaló valamint félpárzoknikutánvalókutatási-, s még ki tudja, mi minden. De azért nem mondom, vannak neki jó kis szövegei, mint ez is:
Én már megtanultam rég
Van, aki csak távolabbról szép.

Hát én még nem tanultam meg. A távolság, a titokzatosság nemlétező tulajdonságokkal ruházhatja fel a másikat, s még el is hiszem, hogy így van. Én elég hiszékeny vagyok. Egyszer T. elhitette velem, hogy a Velencei tóban vannak krokodilok. Már mér' ne lennének, nem? Aztán utána tényleg hallottam a híradóban, hogy valaki elengedte valami tóban a megunt krokodilját. Mondtam is neki, hogy ugye-ugye.
Ez a blog is csalóka lehet. Fogalmam nincs, milyen képet alkottok rólam ez alapján, de azt vegyétek figyelembe, hogy a távolság megszépíthet dolgokat, vagy nemistudom. Ha túl jó véleménnyel vagytok rólam, akkor annak fele sem igaz. A családom mesélhetne erről egyet s mást. Na, csak mondom, hogy tiszta vizet öntsek a pohárba, meg ilyenek.
Ja és ez is Ákos-szöveg, ugyanabból a dalból:
Szeretőd és társad más nem is lehet
Csak az, aki ismer és mégis szeretne hozzád érni.

11 comments:

Anonymous said...

sokszor nem a viztol tisztul meg a pohar atlagos kepe. neha poharat is kell mosni ;) s ha mar zeneszovegek ihletnek teged, akkor cimekben beszelek veled :)

1. you don't have to be Picture Perfect :)
2. Alig hitted... ezt ne hagyd ki, meg ha nem is leszel Akos rajongo.
3.Ugye a gyomrodban voltak (vannak?) pillangok? :) a Lepkegyujto emlek utan kutat... szoval szamomra egy emlekezetes lepke vagy :) (olvasd el a Lepkegyujto-t)
4.eleg meghallgatni Zoran eloadasaban A NO-t, s maris erthetobb amit irsz ;)

a szamozas megszakad ;) magyarazkodnod meg nem kell. en pl. nem vagyok a birad :) keep walking...

Anonymous said...

Annak, aki a lenyeget keresi, ha megtalalta, egyaltalan nem kell tobbe foglalkoznia olyan aprosagokkal, mint peldaul az, hogy hany szazaleka igaz a velemenyenek, amit kialakitott valakirol. Ezert is celszeru altalaban is csak a lenyeggel foglalkozni.

márta said...

Kiddos, köszi ezt a sok kis üzenetfélét. Lassan kikódolom őket. Szóval emlékezetes lepke vagyok. Najó, ez most jólesett. :)

Anonymous said...

Kedves Márta,
hogy kinek mi a véleménye rólad nem tudom, magam nevében annyit mondhatok, hogy én például tisztellek azért, hogy a véleményed ki mered mondani, még ha meghökkennek tőle akkor is...
(pl.vasárnap nálunk mondtad, hogy te már nem tudnád elsírni magad ilyen szavalatokon..., ezzel én is egyet értek, lehet mégsem mertem volna kimondani. Szóval ezt IS szeretem benned :)
Erika.

Anonymous said...

Én sem ismerlek annyira, hogy tiszta, reális képet alkothassak rólad, de szeretem olvasni a blogodat, az meg valahol te vagy és csak jó dolgokat hallottam rólad másoktól, túl hiszékeny vagyok ha elhiszem?

Anonymous said...

És ehhez mit szólsz?
"A végtelennk hitt tér egyre rövidül,
Fogyatkozik bennem az idő,
Enyém a tudat, hogy nem leszek mindig de
Érezni, megélni nincsen erő.
Hiába is szólnék semmit nem jelent a szó,
Minden amit mondok, úgyis vitatható,
Abban bizom egyedül, hogy a jelen múlttá nemesül
És a sodró Idő-vizben minden bűnöm elmerül... " (Kovács Ákos)

márta said...

Jajdejó, hogy engem mindenki szeret! :) Najó, csak viccelek. Najó, mégsem viccelek. :)
Rena, ez nagyon szép, amit írtál. Jobban utána kell nézzek ennek az Ákosnak, ha ilyeneket ír.

encóka said...

én is :)
milyen jó, h távolról ilyen könnyű:))
de már azért is szeretlek, mert szekrényes voltál, amihez kicsi közöm van. Aztán az csak ráadás, h ilyen vagány csaj vagy. Hab a tortán, ahogy írsz, tiszta jó, h valaki tud szösszenni!

encóka said...

és szeretek kommentelni a beírásaidra, mert mindig kéri a passwordomat, ami olyan szép, és olyan ritkán használom! :)

Anonymous said...

Tőlem miért nem kéri a passwordot?

márta said...

Mert Encónak van blogger-profilja, még ha nem is használja blogolásra, te pedig az egyéb-hez írod be a neved. :)