Thursday, October 18, 2007

Már vagy három

reggel elaludtam, mert nem hallottam meg az óracsörgést. Aztán rájöttem, hogy azért, mert nem is volt semmiféle óracsörgés. Éspedig azért nem, mert úgy állítottam be, hogy például 6 órára, de nem vettem észre, hogy elé varázsoltam egy olyat is, hogy PM. Mert ugye ha AM lett volna ott, akkor csörgött volna, de így meg nem. De erre nem is én jöttem rá, hanem T., és mintha láttam volna a szemében megcsillanni egy kis reménytelenség-sugarat, hogy mi lesz velem majd nélküle. Merthogy ő az, aki ellenőrzi az autómban a különböző ilyen-olyan folyadékszinteket, ő az, aki a számítógépen elindítja a vírusírtót, ő javítja meg a csepegő csapot és a mosógépet. És még biztosan ezernyi más dolgot csinál, amire akkor fogok rájönni, miután elmegy. De az is biztos, hogy neki sem lesz könnyű, mert ott nem lesz senki, aki például pont akkor veri be a lábát olyan jó lesántulósan az ágy sarkába, mikor ő sötétnek látja az életet, és akkor meg muszáj kizökkenjen a jó kis depijéből. Meg ilyenek.
Nade, hogy leplezzem mély és szomorkás gondolataimat, találtam néhány vicces idézetet :), íme :
- “Könnyű dolog bölcsnek lenni. Csak gondolj valami butaságra, aztán ne mondd ki.” (Sam Levenson)
-“A világnak több szerény zsenire van szüksége - olyan kevesen maradtunk.”
(Oscar Levant)
-“Jobb csendben maradni, és hagyni, hogy azt gondolják buták vagyunk; mint megszólalni, és minden kétséget eloszlatni e felől.” (Abraham Lincoln)
-“Képzelőerőnket kárpótlásul kaptuk azért, amik nem lehettünk, humorérzékünket pedig, hogy vigasztalódjunk afelett, amik lettünk. ” (Oscar Wilde)

5 comments:

Anonymous said...

Akkor én is irok párat, hogy jobb kedved legyen:
-Addig nem rakod el a cipődet, mig keresztül nem esel rajta.
-Két monológ még nem eredményez párbeszédet.
-Az aláirás mindig alárulja az ember valódi egyéniségét – időnként még a nevét is.
-Egy megvalósitási terv 6 szakasza: 1.lelkesedés, 2.csalódás, 3.pánik, 4.kutatás a bűnösök után, 5.az ártatlanok megbüntetése, 6.a részt nem vevők megdicsérése és felmagasztalása.
-Mindig azt kivántam, bárcsak lennék valaki. Azt hiszem pontosabban kellett volna fogalmaznom.
-A közgazdász az a szakértő, aki holnap tudni fogja, hogy azok a dolgok amelyeket tegnap megjósolt, miért nem következtek be ma.
-Egy anyának 20 évig tart, mig embert nevel a fiábol, egy másik nő meg 20 perc alatt hülyét csinál belőle.
-Ha nem tanulsz a hibáidból, felesleges elkövetned őket.

márta said...

A közgazdászos nagyon jó! Azt hiszem Chuchill mondott valami hasonlót, csakhogy valami nevet is említsünk. De a többi is jó. Kösz! :)

Anonymous said...

Azt hiszem már emlitettem, hogy az idézetek szerzőivel hadilábon állok, pedig nekem is azt tanitották a suliban, hogy a szerző éppen olyan fontos, mint a mű amit alkotott. A jövőben jobban odafigyelek erre.

Anonymous said...

Levenson megjegyzesehez annyit azert hozzafuznek, hogy ez a csendben maradas nem mindig konnyu mindenki szamara.. a politikusok dobbentenek meg a legjobban, hiszen ok elvileg a fizetesuket is azert kapjak, hogy csak jol megirt, szimpatikus, begyakorolt beszedeket mondjanak .. neha megis megszolalnak.. brrr! Nem konnyu:) (es igen, nekem sem konnyu csondben maradni!)

márta said...

Nekem igen. De mióta itt ez a blog, sajnos kiírom a butaságaimat.