Sunday, October 7, 2007

Tegnap este

megnéztem ezt a filmet. Az Amazing Grace c. dal történetéről szól, amit mindig is szerettem volna tudni. Na szóval, ezt egy John Newton nevű fickó írta a 18. század végén. Ő sok évig rabszolgákat szállító hajók kapitánya volt, aztán evangélikus lelkész lett belőle, és a múltban elkövetett bűnei megbánásaképpen, vagyis ebből adódóan írta meg ezt a dalt. Mit mondjak, nézzétek meg, ha érdekel, sokat meg lehet tudni a 18.-19. század Angliájában folytatott parlamenti vitáiról, a rabszolgaságról, illetve az azt eltörlő törvény megszületéséről. Egy-egy ilyen film nagyon magasra teszi a mércét a saját életemet illetően. Ilyenekre gondolok, hogy kitartás, bátorság, eredetiség, újrakezdés, nyitottság...Meg ilyenek...Na, nem lennék valami jó filmajánló, de azért értitek ti...

14 comments:

Anonymous said...

Elbagatelizaljak ezekkel a filmekkel a valosagot ezek az ugynevezett muveszek.. miert kell jobba vagy szentebbe hazudni embereket? Jobb az szegeny halottaknak? Ha rolam egyszer filmet csinalnanak, biztos Bruce Willis jatszana a foszerepet, es koze nem volna hozzam.

márta said...

Hát tudod, az emberek többsége olyan, hogy szereti a szép és megható történeteket. És az emberek többsége olyan, hogy nem nagyon olvas, meg ilyesmi, de egy filmet azért még megnéz, mert az olyan szép színes, meg minden. Bár ezt a filmet az emberek többsége végig se nézte volna, mert nincs benne sem akció, sem szerelmi jelenetek, csak beszélgetések meg sok politika, meg ilyenek. Engem nem zavar, ha jobbá vagy szentebbé "hazudják" az embereket. Például O. Wilde-ról tudom, hogy meleg volt, meg ilyenek, de nem ez érdekel, hanem az, amit létrehozott. Szerintem nyugodtan lehetünk nagyvonalúak főleg azokkal szemben, akik már nincsenek...

Noémi-Ruth said...

Hol nézted meg ezt a filmet? én is úgy megnézném... Nekem is egyik kedvenc dalom az Amazing Grace, nagy vágyam, hogy egyszer elénekeljem szólóban, majd egyik tesómat ráveszem , hogy zongorán kísérjen :)
És olyan jó, hogy lehetünk nagyvonalúak az emberekkel. Mindig az jut eszembe, hogy Isten a tökéletessége ellenére beenged a szívébe...

márta said...

Noémi, itthon néztük meg, megvan nekünk dvd-n...Illetve az öcsémnek is megvan, ha gondolod, szólok neki, hogy adja oda Jonának, aztán majd tőle megkapod. :)

Noémi-Ruth said...

Wowww,nagyon jól hangzik :DDD, október végén úgyis megyek Pestre. Csak nem tudom, ők mennyire tudnának találkozni, gondolom a tesód se időmilliomos... De hátha sikerül. Köszi szépen!

Anonymous said...

nruth, itt van a kiséret is, hogy közbe egyedül is dudolhasd:
Amazing grace

Noémi-Ruth said...

Wowww, köszönöm Józsi!!! Megmondom Bayer Gyuri bácsinak, hogy ezért nagyon rázzon veled kezet :)))
Már dudolom is :DDD

Laszlo said...

anonymous, én egyetértek veled, hogy eltorzítja a valóságot sok film, a művésziesség érdekében. Dehát ez a művészet.. a művész azt mutatja be, amit ő megragad a valóságból, s azt is "elművésziesítve".

De miért játszana téged Bruce Willis?? :)))))

Márta, téged ki játszana?

márta said...

Oszkár, nem ajánlom, hogy erről kérdezgesd Anon-t (ez a "művészneve" :)), mert nagggyon ragaszkodik az anonimitásához...:) Talán azért pont B. Willis, mert kemény fickó, vagy már kopaszodik, vaaagy köze van Demi Moore-hoz...Who knows? :)
Hogy engem ki játszana el...Hát fogalmam nincs. Senki sem jut eszembe. Az tény, hogy az én legeslegnagyobb és felülmúlhatatlan kedvencem az Meryl Streep, de hát hol vagyok én tőle ?!, meg aztán nem is hasonlítunk.

Anonymous said...

Nahat...en is ezt a filmet neztem meg vagy 2 hete talan:)A netrol toltottem le, a cime miatt..:) Es nagyon tetszett.
Sztem senki nem tud senkit tokeletesen visszaadni,mert nem ismerjuk annyira egymast, meg hat onmagunkat sem.De ha a lenyeget vagy nehany lenyeges dolgot meg tudott ragadni a rendezo es forgatokonyviro,ha elgondolkodtatta a nezot a filmmel,akkor sztem az mar szep eredmeny..:)

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
márta said...

Jól van Lea, letöröltem, amit kértél, mert kívánságod számomra parancs, pedig teljesen igazad volt abban, amit mondtál. :)

Anonymous said...

Koszi Marti!!!>:D<