Wednesday, April 30, 2008

Ahhoz képest,


hogy nem igazán tudok jól főzni, tényleg nem, - nagyon szeretek. Jó, hogy itt a tavasz, mert lehet sok zöldséget venni, és ezeket még főzni sem kell. Ma is vettem: vörös káposztát, fehér káposztát, sárgarépát, zellert, salátákat, paradicsomot, paprikát, retket, hagymát...Ezeket jobbára nyersen esszük meg, szoktam kitenni az asztalra egy tálba mindenfélét összevágva-reszelve, és a gyerekek lassan eltüntetik.
Mióta itt vagyunk, egyszer vagy kétszer vettem bolti kenyeret is, de a család követelte vissza az én kenyeremet. Régebben pont fordítva volt. Amúgy messze vagyok még nagyon a reform meg bio meg ilyenek étkeztetéstől, de jó látni, hogy a gyerekek is a jót igénylik. Engem meg boldoggá tesz jelenleg a zöldségek íze, színe, illata, aprítgatása, tálalása ( jó terápia honvágy ellen! :)... És arra is jó gondolni, hogy ha egyszer kedvünk lesz elköltözni valami tanyára, vagy hegyek közé, vagy valahova, akkor csak egy darab föld kellene, és elő tudnánk állítani az asztalravalót. Jó, nemcsak egy darab föld, mert kellene egy saját malom is, de azt majd megveszem az ebay-en. :)
( A képet csak úgy feltettem, hogy feldobjam a pósztot, a hétvégén készült kb. 35 km-re a tőlünk. )

14 comments:

Laszlo said...

Nem tudsz főzni te? :D
Na nem hiszem!

márta said...

Ja, ja, kochen "nein" sehr-sehr gut, nur gut. Bin nein ein Jamie Oliver. :)

Laszlo said...

:))
Ja ja. Du kochen sehr gut! Ich sicher!

Laszlo said...

(amúgy ennél jobban tudok németul, de nem azért mondom...)

SKata said...

Márta,ügyes vagy:)!Még én is értettem,amit írtál:)!Jutalomból választhatsz egy kedvenc külföldiás zeneszámot és felteszem Neked a lejátszónkra:)!
Csak ott,csak most,csak Neked,csak csak...:)

márta said...

Oszkár, ennél azért már én is jobban tudok, csak Sára mondatát akartam utánozni...Már németül witzelődök, látod...:)

Kata, köszönöm! Akkor legyen Enyától az "It's In The Rain"...:)

idrah said...

Márta!

Nagyon-nagyon jó dolog egy saját malom! Nekem elhiheted!!!!
Jó vadászatot az ebay-en! Viel Spass!

Egy friss malomtulajdonos

Laszlo said...

Hát Márta, tudtam, hogy te már azért jól tudsz :)

Anonymous said...

Na, ha itt mindenki elkezd jól tudni németül, akkor vagy megszokom, vagy megszököm.

Anonymous said...

Jelentem én nem értettem, de attól még ügyes vagy :)
Az meg jó lenne ha én is legalább szeretnék sütni-főzni, de nálam szorosan összefügg a "nem szeretek" a "nem tudokkal".

márta said...

Eldöntöttem, hogy lesz egy német blogom is, csak még létre kellene hozni, és ott majd csiszolhatjuk a tudásunkat. Köszönöm Kötéltáncosnak az ötletet. :)

csillag said...

wow, az jó lenne, mert akkor már nagyobb kedvem lenne a némettanuláshoz. Meg akkor muszáj lenne szótárt használni:D

idrah said...

Márta!

De jó!!!!!!!! :-)

Laszlo said...

Deutsch blog schön