Thursday, April 24, 2008

A szorgalomról


A szorgalommal, mint olyannal, úgy általában is, meg úgy mindenféleképpen vannak gondjaink...Például a gyerekszoba többnyire háborús övezetté van nyilvánítva. Ha mégis rendrakásra szólítok fel bizonyos illetőket, akkor:
1. ameddig csak lehet, süketnek tetetik magukat, ha már nem lehet húzni a dolgokat, akkor
2. jön a következő szállóige hangoztatása: "Nem én pakoltam szét a dolgokat!"
3. aztán hirtelen mindenkinek elkezd fájni: 3.1. a hasa, 3.2. a lába, 3.3. a keze stb.
4. következik az időhúzáspraktikák tárházának felvonultatása, és végül
5. én magam rakok rendet.
Valamit valahol nagyon elrontok én, tudom, csak nem tudom, mit. Bár még nincs olyan nagyon messze az gyerekkorom, amikoris én voltam a rendetlenek rendetlenje, de tényleg, és ez még enyhe kifejezés. S lám, mégis, milyen szép rendezett most a lakásom. Majdhogynem a földről is lehetne enni nálam. Na jó, ez nem igaz.
Addig is, míg felnőnek, és férjhez mennek, és onnan már a férjek gondja lesz ez az egész - hát addig kibírom. Örülök, hogy van ki után rakosgatni. Vagy becsukom a gyerekszoba ajtaját. Vagy valami.
Egyébként az árulkodással is vannak gondjaink, például nemrég azt mondta valamelyik: "Anyaaaaaa, Anna állandóan árulkodik rám!"

9 comments:

amilgade said...

:-) Ha látnád Macus szobáját!!!! Pedig Ő egyedül van!!!

idrah said...

Ajaaaaj... én is tudnék mesélni! ;-)

Anonymous said...

szia Márta!
Vasárnap találkoztam apósodékkal, itt voltak Téten. Kaptam is "szidást" mindkettőjüktől, hogy nem hívtalak fel, hogy és mint vagy az "idegenben". Na de hiába mondtam én hogy jól vagy, mert tudom ... és kész.
(ugye hűséges blogolvasó vagyok, csak nem gyakran kommentelek -de ezt meg ők nem tudják)
Végül is nem sértődtem meg ;)
annak pedig szívből örülök, hogy jól vagytok, fél füllel hallgattam mikor Tibi is Józsi beszéltek.
Attól, hogy még nem hívtalak fel, attól én még gondolok rád.

Erika, Tétről.

ja, és a fagyi elfogyott??? - látom Enikő nagylelkű a mellette ülő csemetével. Vajon azért mert tudta hogy úgysem fog belenyalni az a kisfiú??? ;)

Betti said...

:) Anita is mondogatja, hogy Csenge pakolt ki, hat igaza is van reszben, en is kerdezem, mikor lesz itt rend... jo, hogy van rendetlenseg, vagyis, aki rendetlenseget csinaljon.

Anonymous said...

Márta!
hogy lehet neked privi üzenetet küldeni???
- és ne szégyenkezz, nincs miért!!!
na nem rosszindulatból írtam meg, csak hogy tudd, gondolok én rád, meg valószínű ők is azt akarták ezzel mondani, hogy jót akarnak neked, hogy törődjünk veled...
na majd még írok.
puszi, Erika :)

Babi néni said...

:o)

Nálunk galéria van. Amit lennhagynak feldobom. :o) Kivéve, ha törékeny...

A lego összerakási útmutatóban szerintem miattunk van belerajzolva az elején:

Szőnyegen szétszórt legók - ÁTHÚZVA!

Asztalon szétszórt legók - KIPIPÁLVA!

Állandóan sebes a talpunk, de legalább már van mire hivatkoznunk. :o)

Bevált az átírás?

Anonymous said...

Én 5 percenként helyrepakolok dolgokat, most még össze tudom egyeztetni a rendmániámat az egyszem gyermekemmel, de mi lesz a rendmániámmal ha több gyerek fogja szétpakolni a lakást? Lehet, hogy elmúlik?

márta said...

Erika, megírtam a mailcímemet...
Kötéltáncos, átírtam, de nem volt időm a blogokat nézegetni. Azért jó, hogy át van írva.
Rena, aminek el kell múlnia, az elmúlik...:)

encóka said...

nálunk az nagyjából bevált, hogy van 5 percük rá, hogy elrakják a játékokat és járhatóvá tegyék a szobát. Vagy 10 perc. Mindegy mennyi, úgyis az utolsó 3ban szöknek neki a munkának, amikor mondom, h még mennyi van hátra.
Dobson bácsi könyvéből tanultam, és az elején mindig nevettem rajta, hogy SOHA nem kérdezték meg, mi van, ha nem teszik el annyi idő alatt, vagy ha nem teszik el egyáltalán :D
tud valamit ez a Dobson... a fiúkról legalábbis

Mostanában már volt, h megkérdezték, miért nem teszem el én a játékaikat... Mindig azt mondtam, h nem vagyok a szolgájuk. Erre amikor én rendeztem a szobában, meg is állapították, hogy na végre van szolga a háznál. :)