Tuesday, April 1, 2008

Szeretem ezt a

sulit...Úgy van, hogy a városka általános iskolája szét van osztva. Az első és másodikosok járnak egyik helyre, a harmadik-negyedikesek egy másikra, és így tovább. Minden osztályból négy darab van, tehát a mi iskolánkba jár 8 osztálynyi elsős és másodikos. Sára osztályában van egy Down-szindrómás kislány, aki azon kivül, hogy renkivül aranyos, ugyanúgy részt vesz az órákon, de állandóan mellette van egy fejlesztő pedagógus-féle hölgy, szinte, mintha az árnyéka lenne. Gondolom, vigyáz rá, és magyaráz neki. És ma mondták nekem, legalábbis úgy értettem, hogy a mi lányaink is kaptak egy "saját" tanárnőt, aki nem tudom már, hogy heti vagy napi két órában tanítja nekik a nyelvet. Szerintem napi két óráról volt szó, de az én tökéletes nyelvtudásommal nem lehetek biztos benne...Mesélték is a kicsik, hogy jött egy kedves néni, aki oly módon tanította nekik a szavakat, hogy például hintázni mentek, és akkor a hinta szót tanulták, meg ilyenek. Nagyon élvezték. És végre Anna is mosolygott. Állítólag van már barátja, de náluk a barát jelentheti akár azt is, hogy valaki rájuk mosolygott. :)
Amúgy erről az iskoláról van szó, és ma láttam egy mókust az udvarán...

6 comments:

Gabi said...

Ez valami hihetetlen, hogy ennyire segitik a gyerekeket, nagyon tetszik a hozzáállásuk....azt hiszem otthon forditott esetben elküldenék a gyereket az iskolából, mondván, jöjjön vissza, amikor megtanult magyarul....

amilgade said...

Nos ezzel a postoddal a magyar iskolák problémáira is rávilágítottál. Szerencsések a lányaid, hogy ott annyira szíven viselik a felzárkoztatást/megértést. Különösen a Down-os kislány hatott meg, neki van lehetősége egy teljes életet élni, bezzeg nálunk...

Anonymous said...

nekem volt egy felig suket-nema osztalytarsnom az elemis idoszakomban. a tanitonom 4 even at harcolt, hogy velunk egyutt tanulhasson. ugye nem kell mondanom mit jelentet ez egy 30 fos osztalyban. de szerette es sikeresen kijarta velunk az elso 4 osztalyt. azutan mar kulonleges suliba kellett jarnia. s mindez a kommunizmus idejen amikor mindenki tokeletes kellett legyen...
ma mar... lehet a step by step segithet vagy egy igazi reform.

márta said...

Igen, hihetetlen, hogy ilyen is van, mert nem vagyunk ilyesmihez szokva. Például otthon nemrég egy ismerős angliai család kislánya inkább hazament Angliába a szülei nélkül, mert annyira rosszul érezte magát egyik magyar iskolában. A gyerekek is sokat bántották. Pedig biztos volt angol tanár a suliban, csak jóakarat kérdése lett volna kicsit foglalkozni vele és odafigyelni rá. De ezek után kétlem, hogy valaha is visszavágyna az országba. Persze biztosan vannak jobb helyek is Mo.-on...én bízom benne.

SKata said...

Ha van mókus,az jó jel:)))!Egyébként épp most tanultam,hogy külföldön így folyik az integráció,hogy van külön segítője a sérült gyereknek,sőt:van mikor egyszerre több tanító is van az osztályban és átveszik a szót egymástól.Gondolom,mindezt szervezetten!Tetszik nagyon!

márta said...

Ja, pont erről írtam egy új bejegyzést...