Saturday, April 5, 2008

Nemhiába

mondjuk mi, átlagos előrelátással rendelkező emberek, hogy például: Ez bölcs döntés volt. Mert nem azt mondjuk, hogy ez bölcs döntés lesz. Mert a döntés, mikor előtte vagyunk, vagy benne, akkor inkább bátornak nevezhető. Az, hogy bölcs is volt-e vagy sem, az csak utólag derül ki.
Ilyenekről, s effélékről beszélgettünk ma, mikor Erfurtba mentünk vásárolni dolgokat. Vettünk is mindenségeket a fürdőbe, mert még mindig vannak felszerelnivalók. S ezzel el is telt a nap, de nem anélkül, hogy bemutatót tartottam volna Tibinek a mindenféle lisztjeimből, amiket összegyűjtöttem már a kis kamrámba. Merthogy ennyi nekem is jár, márminthogy megcsodálja a lisztjeimet, mert én is elmentem vele ilyen-olyan tartókat venni a Praktikerbe, pedig majd' elaludtam lábon járva közben.
Hm..igen. Azt hiszem, az ilyet nevezik úgy, hogy csodás napunk volt...

1 comment:

Andi said...

Teljesen egyetertek veled a bolcs dontes kerdeseben. Mindig csak utolag derul kie. Abban a pillanatban amikor meghozzuk a dontest, akkor inkabb csak meresz, bator, vagy buta, vagy remelem-nem-fogom-megbanni dontes.
Az a jo, amikor visszatekintesz, es azt tudod mondani, ez igen, ez bolcs dontes volt reszemrol.
Sokkal jobb, mintha azt mondanad, nahat, milyen rosszul dontottem, vagy nem kellett volna igy dontenem. Nekem elofordult mar ez 1x vagy 2x, szerencsere a bolcs dontesek iranyaba billen a merlegem.