Saturday, January 19, 2008

Kertész leszek


Kertész leszek, fát nevelek,
kelő nappal én is kelek,
nem törődök semmi mással,
csak a beojtott virággal.

Minden beojtott virágom
kedvesem lesz virágáron,
ha csalán lesz, azt se bánom,
igaz lesz majd a virágom.

Tejet iszok és pipázok,
jóhíremre jól vigyázok,
nem ér engem veszedelem,
magamat is elültetem.

Kell ez nagyon, igen nagyon,
napkeleten, napnyugaton -
ha már elpusztul a világ,
legyen a sírjára virág.

(József Attila)
Fotó: Eifert János, A kertész keze

8 comments:

encóka said...

mióta téged olvaslak, eldöntöttem, h veszek én is J A verseskötetet, mert biza nincs itthon, mint ahogy semmi O.W. sem, ésígy tovább. Egyszer tényleg megrendelem, addig meg olvasom, amit te:)

márta said...

Ha így van, akkor biza nem hiába töltöm itt a netet a betűimmel...:) Amúgy én is mindent elolvasok lassan, amit ajánlgattok.

Anonymous said...

Kertész leszek, fát nevelek, mit majd télen eltüzelek...

márta said...

...s mikor eltüzeltem mindet,
Várom majd a kikeletet.

Megy ez nekem. Régen a suliban házifeladatként verset kellett írni, de annyira rosszak lettek, hogy a tanárnő egy kivételével az összeset látványosan a szemetesbe dobta. Nem is lett költő egyikünkből sem.

Anonymous said...

Mocskos szadista tanárnőd volt.. de miért várod a kikeletet? És mért írja ez felül a mondanivalót? A tüzelés önmagában is élvezet.. az ember nem csak azért tüzeli el a kis csemetéket, hogy ne fázzon, hanem hogy látványosan tiltakozzon JA széplelkű versei ellen..

"kertész leszek, fát nevelek, antidepresszánsot szedek,
több örömet nem nyújt semmi
mint fogpiszkálót faragni"

márta said...

Na jó, úgy látszik, túl pihent ma az agyam...magától költ valami rímeket. (De nem azért, hogy látványoskodjon JA ellen.)

"Kertész leszek, fát nevelek,
Akkor fekszem, mikor kelek,
Monogrammom kéregbe vésem,
S blogba írom tévedésem.

Ki a virágot szereti
Az vizet is ád néha néki.
Vajh' a virágom beszélni tudna...
Ő is szegény...jobb sorsra jutna."

Anonymous said...

Érdekes, nem szeretem Jószef Attilát, de azt a verset igen. Talán, mert Koncz Zsuzsa is énekeli. Az Ódát sem szeretem és a Mamát sem meg az Altatót sem ...

Anonymous said...

Hát te Márta, micsoda rejtett tehetségek bujkálnak benned...nekem az is tetszik amit JA írt,de atied eredetibb:)))