Thursday, January 3, 2008

Már nem azért, de

magyarázza el nekem valaki, mi a szép és jó az ökölvívásban? Mert a foci lényegét értem, kivéve, hogy mi az a les, meg nagyjából a többi sportét is. Mondjuk azt nem értem, hogy mi a sport a Forma-1 ben, meg azt sem, hogy a Forma-1 és a Formula-1 az egy és ugyanaz, vagy nem...De nem kell én mindent értsek, ugyebár.
A napokban egy bizonyos Csoj Joj Szam, dél-koreai ökölvívó, egy boxmeccs utolsó másodperceiben kapott egy óriási ütést kihívójától, az indonéziai Heri Amoltól.A megrendítő erejű jobbhorog ellenére Csoj a csodával határos módon lábon maradt, így pontozással megnyerte az összecsapást, de az eredményhirdetés után nem sokkal összeesett és eszméletlen állapotban szállították kórházba. (Nemzeti Sport) Ma meghalt.
Jó, én sem ágyban, párnák közt szeretnék meghalni, ha már mindenáron muszáj, de ilyen butaságra is csak az emberek képesek, hogy direkt, és önszántukból veretik magukat halálra a sport és tisztességes küzdelem, vagymi jegyében...

9 comments:

Anonymous said...

Az ökölvívásnak néha azért van szépsége, csak persze nem mindig szép.. olyankor szép, amikor az egyik ökölvívó tényleg tud valamit, például két padlófogás után feljönni a semmiből, vagy két menet alatt eldönteni a küzdelmet.. egyéb esetekben nem más kigyúrt férfiak szánalmas kivagyiskodási kísérleténél.. de valószínűleg ez a forma1-ről és bármelyik más sportról is elmondható.. nem az a szép, hogy körözgetnek a pályán, hanem hogy mindig benne van a bravúr lehetősége, hogy valaki maradandót alkot.

márta said...

Nem értek hozzá, de a forma1-nél nem az autó teljesítményétől függ leginkább a győzelem? Mert hiába n. jó a vezető, ha az autó meg nem annyira. Mondjuk ez fordítva is áll. És vajon miért nincsenek női forma1-es versenyzők is? Vagy nem tudok én róluk...

amilgade said...

Nincs női Forma-1-es versenyző!! Sajnos!! Szerintem be sem engednék!!
Egyébként a pénz motivál mindent. Nincs már "csak" sport, pénz, hírnév van mindenhol. Ezért képesek az emberek, még megöletni magukat is.Éppen ezért nem örülnék, ha a gyerekem versenysportra adná a fejét, ez minimum egy öngyilkosság. Nagyon sok "gyógyszert", teljesítménynövelőt szedetnek be velük.

Anonymous said...

Hmm. általában a teljesítmény dönt, de pont ezért szép, amikor valaki egy überrel tud fordítani a sorrenden (az ilyen elektronikus vackok, mint kipörgésgátló, abs, indítóelektronika, stb. ezen sokat rombolnak, de főleg régebben volt rá példa.. aztán vannak esős versenyek is. Például Aytron Senna, amikor még a Lotusban versenyzett.. Schumacher korai versenyei.. vagy az egyébként lenézhető Daemon Hillnek egy Palik László nyomán folklórrá fajult második helye .. jó, ezek legalább 10-20 éves dolgok, de biztos vannak ilyenek mostanában is, csak én nem szoktam nézni).

A női pilótákról:
http://www.f1hirek.hu/?t=article&id=2236

különösen Lella Lombardit ajánlom, mert hozzá kapcsolódik egy történet, ami bizonyítja, hogy a forma-1 valóban egy soviniszta sportág.. az említett hölggyel esett meg az a csúfság, hogy az autójára a 208-as rajtszámot festették, mert az őt támogató luxemburgi rádiadó frekvenciája éppen ennyi volt.. no comment.
(És nem igaz, hogy Flavio Briatore ennyire jó hapsi.. bár.. én ehhez végül is nem érthetek.)
(Az utóbbi 15 évben tényleg közelbe se kerültek nők.. ennek üzleti/kultúrális/szociális/evolúcióbiológiai/genetikai/stb. okain mélyen el lehet gondolkodni)

márta said...

Azért ez a Givanna Amati nem semmi...Pfuj.

Anonymous said...

Ebből a fujjból kihallani vélem, hogy most sem kedvelted meg a Forma1-et.:)

márta said...

Rosszul látod. Hajlandó vagyok megkedvelni a Forma1-et, miért ne, én is szeretek száguldozni, ha van hol. A fujjolás a Giovanna-féle női praktikákra vonatkozott. Érted, annak leszek a barátja-szerelme, aki tud tenni valamit értem...

Anonymous said...

Mostmiért .. 1. racionális felfogásra utal 2. ezek a nők sokszor ezt nem is tudatosan csinálják, teljesen véletlenül "mindig" a megfelelő hapsiba szeretnek bele, és tényleg szeretik (amíg véletlenül ki nem szeretnek belőle, egy másik miatt) 3. fújolni az irigyek fújolnak:)

márta said...

Én tényleg szoktam irigykedni, de ebben az esetben nem. Valamiben én is erkölcsös és jó vagyok...