Thursday, January 10, 2008

Éljen Szvatopluk!

Én nem értek a történelemhez :), de arra például még jól emlékszem, hogy annak idején az iskolában azt tanították nekem, hogy Erdélyben eredetileg a dákok laktak, tőlük származnak a románok, szóval mi, magyarok csak betolakodtunk oda. Hazamenve anyukám azt mondta, nafiam, ezt felejtsd el, az úgy volt hogy, mi , magyarok voltunk itt előbb, s a románok tolakodtak be ide, valamint kezembe adta a Láthatatlan ember-t, hadd tudjak meg már egysmást Attiláról meg a hunokról. Úgyhogy én megtanultam, hogy bizonyos dolgokban nincs abszolút igazság, és megtanultam, hogy egyes embereknek azt kell mondani, hogy buna ziua meg hogy éljen Decebal, másoknak azt, hogy jó napot és hogy éljen Attila meg Szent István. Meg ilyenek. Az az igazság, hogy fogalmam nincs, mi az igazság, és nem is nagyon érdekel, az a lényeg, hogy most élek, és itt vagyok, aztán nem mindegy, hogy ki volt itt előbb?
Ez csak azért jutott eszembe, mert olvasom, hogy Robert Fico szlovák miniszterelnök kijelentette, hogy: „Ha a magyaroknak van Szent Istvánuk, nekünk Szvatoplukunk lesz”, és most valami szobrot állítanak Szvatopluknak. Merthogy a szlovákok őstörténete kicsit gyengébb lábakon áll, mint a románoké, de ők is szerettek volna egy olyan történetet, ami azt igazolja, hogy ők voltak itt előbb, és mi csak betolakodtunk. Ha már történet, kell egy főhős is, ez pedig Szvatopluk, akiről nem sokat tudok, mondhatni semmit.
Hát igen, ilyen az ember, muszáj valamibe belekapaszkodnia, igazolnia nem tudom kinek, hogy joggal van ott, ahol van. Meg aztán a történészek is kell gondolkozzanak valamin. Azért a magyarok is őstehetségek az őstörténetek felkutatásában. Például kikövetkeztették, hogy gyökereink visszanyúlnak messze-messze, egészen az ókorba, és hogy állítólag a suméroktól származunk. És azért ez már valami. És azóta is állandóan kikövetkeztetik, hogy melyik hollywood-i filmcsillag rendelkezik magyar ősökkel. Szinte mindegyik. Úgy látszik, nem tudom miért, de ez fontos dolog errefele...

7 comments:

Anonymous said...

Én töriszakos voltam a liciben és minket már akkor felvilágosított a oszink, hogy EZT kell megtanulni de AZ az igazság. De hihetetlen, hogy EZEK ITT mennyire odavannak az igazukért és ha szemmel ölni tudnának akkor én már nem élnék, mert azt mertem nekik mondani, hogy MI voltunk itt előbb és az Ő eredetük, meg kicsit ködös. Na ennyit erről.
Azért azt megtanultam, hogy ha jót akarok magamnak akkor erről a témáról mélyen hallgatok.

Anonymous said...

Látod, te is azt hiszed, hogy neked van igazad .:) Jobb is, ha nem kommunikálnak az emberek, aztán mindenki boldog a maga igazával...:)

Anonymous said...

viva :)
amugy talalkoztal mar olyan magyar emberkevel aki annak az elvnek a hordozoja, reklamozoja, hogy mar biza adam es eva magyarok voltak, s minden nemzet a magyarbol "fajult" ki... szoval nem csak en vagyok pihent agyu, neha ;)
ha raakadsz egy ilyenre, szerintem eleg vicces eredetekre bukkanhatsz majd.

márta said...

:))) Képzeld, én meg azt olvastam, hogy az argentínai emigrációból hazatért, a közelmúltban elhalálozott Badinyi Jós Ferenc egyenesen azt próbálta bizonyítani, hogy Jézus Krisztus nem volt zsidó, hanem sumér, azaz magyar. Na, hát akárhogy is nézzük, innen vagy amonnan, mindenképpen hirös nemzet vagyunk, és mi vagyunk a világ közepe, na.

Anonymous said...

Azt mar regen megirtak, hogy Nabukodonozor=nebolondozzonazur. Ez meg nem Adam es Eva, de akkor is...

amilgade said...

Szerintem azok a népek/országok akarnak jobb/szebb/hangzatosabb "őstörténelmet" akiknél komoly nemzeti/politikai/társadalmi válság van.
Privát megjegyzés: A szlovákoknak, mint Szlovákia államnak tényleg szüksége van bizonyítani, hogy megléte nem a politkusoknak köszönhető

Anonymous said...

Igazából a történelmet szerető és értő emberek lehetnek a legjobban megbotránkozva ezen, mert végül is a történelem a "régmúlt eseményeinek hiteles feltárásank tudománya".. és sajnos az idő természetéből fakadóan minden esemény csak egyféleképpen tud lejátszódni, tehát ilyen kérdésekben, hogy "xy mit csinált egy adott nap", "xy népcsoport hol volt", bizonyosan létezik igazság (az más kérdés, hogy hozzáférhetünk-e)..
az is megbotránkoztathatja a történelemhez értő és a történelmet szerető embereket , hogy tények helyett azok valami "kvázietikai" moralizálás művelik sokan történelem címszó alatt (bűnösök és áldozatok, jók és rosszak, győztesek és vesztesek.. stb.), és ez kizárja a szabad eszmecserét, a hipotézisek normális megvitatitását, stb. (az öcsém szokta mondogatni, hogy "a történelem nem focimeccs, hogy az egyik félnek drukkolni kelljen").

Ezek tükrében üdvös, hogy nem vagyok se a történelemhez értő, se a történelmet szerető ember.. az, hogy a történelemhamisítás pontosan micsoda, és milyen motivációi lehetnek, arról Orwell mindent leírt az 1984-ben, sok egyéb izgi dologgal együtt (az agymosás is olyan aranyos benne).. mindent összevetve talán a történelem az a tudomány, amit a leggyakrabban gyaláznak meg.