Wednesday, May 23, 2007

Gyerekzsúr

  Ez a  hét a zsúrok jegyében zajlik, Sárát két helyre is hívják, illetve szombaton Annának is készül egy. Eddig én egyszer szerveztem ilyet, idén januárban Sárának. Rengeteg témábavágó angol honlapot átböngésztem (magyar nem nagyon van), mert szerettem volna, hogy szép legyen. Leírom a tapasztalataimat, lehet , hogy hasznos lesz másoknak is:
  1. Meghívottak: Sárával sokat alkudoztunk a meghívottak számát illetően. Ő szeretett volna minél több gyereket meghívni, nekem viszont figyelembe kellett vegyem azt is, hogy egy 62 nm-es lakásban hányan férünk el. Végül, 11 meghívót osztott szét az osztálytársai között, mondván, úgysem jön el mindenki. Hát, mit mondjak, mindenki eljött, sőt többen a testvérüket is elhozták. Ráadásul egyszerre érkeztek, percre pontosan, úgyhogy kisebbfajta sokkhatás alá kerültem, mikor az a rengeteg gyerkőc beözönlött a lakásba. Később kiderült, hogy Sára tudta, hogy a tesók is jönnek, de elfelejtett szólni...
  2. Kaja: rendeltem egy nagy tortát (drága volt, de attól féltem, ha én sütöm, tuti pont akkor el fogom rontani), vettünk egy csomó rostot üdítőt, gyártottam rengeteg szendvicset (szépek és finomak voltak nagyon), sütöttem kókuszos sütit, volt gyümölcs és egy-két tálban ropi illetve csipsz. Ezek közül felesleges volt fáradozni a szenvicsekkel (két nap múlva is azt ettük) meg a sütivel. A csipszet és a ropit viszont pillanatok alatt felfalták. A tortának is sikere volt. Tanulság: ne a szülinapi bulin akarjuk egészséges étrendre szoktatni a gyerkőcöket.
  Ja, és lett volna fagyi is, de azt nem vettem elő, mert pontosan egy darabbal kevesebb volt, mint ahány gyerek (ugye a tesókra nem számítottam...) Nem akartam tömegverekedést :)
  3. Játékok: az első pillanatokban összevissza rohangáltak a lakásban, én meg azt fontolgattam, hogy elmegyek világgá, de aztán összeszedtem magam és rengeteg játékot játszottunk. Még jó, hogy készültem előre. A legnagyobb sikere annak volt, amikor ment a zene, ők táncoltak, ugráltak (csak úgy rengett minden), én pedig váratlanul megállítottam zenét, és ők szoborrá kellett merevedjenek. Aki megmozdult az kiesett, illetve ki kellett volna essen, de én mindig megkegyelmeztem mindenkinek. Aztán újraindítottam és így tovább. Voltak nyereményes játékok, azt is nagyon élvezték.
  4. Barkácsolás: Volt egy barkácsasztal, ott lehett alkotni ezt-azt. Soha nem volt üres, csak jól összeragasztottak mindent.
  5. Problémás gyerekek: Hát ilyen is mindig akad, nálunk is volt egy kislány, aki minden játékot magának akart megkaparintani. Például van három egyforma babánk, és ő mind a hármat magának akarta. Ezen összevesztek néhányan, volt sírás, veszekedés, ezt elég nehéz volt kezelni. Úgy oldottam meg, hogy szabályt vezettem be: minden gyereknél 10 percet lehet az adott áhított játék.
  6. Időtartam: A meghívóra ráírtuk, hogy 2-től 5-ig tart a buli, gondoltam, három órát biztos "kibírok", meg aztán a miheztartás végett is, ugye...Ettől függetlenül, még 7 órakor is volt néhány gyerek, de a nagyja elment 5-kor.
  Summa summarum, jó volt, szép volt, ( na meg elég is volt :))...Két napig takarítottam utána, de ami a legfontosabb, Sára nagyon, de nagyon boldog volt, és egy hétig ő volt a legnépszerűbb gyerek az osztályban.

2 comments:

Anonymous said...

Hmm. ha valaki magyar nyelvű irodalmat keres a témához, megint csak angol nyelvűt fog találni? Pedig íme, van, van, van. (Remélem, cc. 25 év múlva majd én is elő tudom kotorni.. 25.. na jó, 20)

márta said...

Hmm, ha nem 15, max. 20 éves vagy, akkor jobb lenne lennebb vinni ezt a 20 évet, mert még majd nagymama-vagy-papának ( válaszd ki a megfelelőt) fognak nézni ...Bár ez sem tragédia, persze...