Sunday, May 6, 2007

Az igazat mondó csokoládé :)

 Az új hét kezdetének örömére íme egy kis számgyakorlat .Abból, hogy hányszor ennél csokit
egy héten, ki lehet számolni rólad egy olyan adatot, amit van, aki titkolna.
  
1. Egy hét alatt hányszor kívánod a csokoládét? (Ez a szám nagyobb kell legyen, mint 0 és kisebb, mint 10.)
 2. Ezt a számot szorozd meg kettővel.
 3. A kapott számhoz adj hozzá 5-öt.
 4. Ezt szorozd meg 50-el.
 5. Ehhez adj hozzá 1757-et, ha ebben az évben már eltelt a szülinapod, illetve 1756-ot, ha még nem.
 6. Ebből vondd le a születési évedet.
 7. Kapsz egy háromjegyű számot, az első szám azt mutatja, hányszor ennél csokit egy héten, az utolsó két számjegy pedig...na, mit?!

16 comments:

Betti said...

no, ez erdekes :)

Adona said...

hat tenyleg
hol van benne a stikli?

Anonymous said...

nekem is kijott:)honnan van ez?

Időbeosztás-guru said...

Na fogadjunk, hogy ez a dolog jövőre már nem működne :P

Szóval, ha x jelenti azt, hogy hány csokit ennél egy évben, akkor a számitások utána végeredmény x*100 + 2007, illetve x*100 + 2006. Na, x az egy egyjegyű szám, és levonod a születési évedet, tehát a végeredmény x * 100 + a_dolog_amit_én_nem_titkolok_el. Szóval, most már érthető? :)

márta said...

Hogy a manóba lehet valaki olyan okos, mint Naplopó?!

Anonymous said...

Nahát, Levente! Hogy vagy te ilyen okos? Ezt a "csokireceptet" én kaptam céges spam-ként, és tényleg benne volt a leírásában, hogy jövőre már nem működik, csak Márta nem írta bele. De te honnan jöttél rá?
Tibi

márta said...

Azért az vicces, hogy az ilyen kis érdekességekre hogy beindulnak a kommentek :)

Anonymous said...

Jaj, dragaink, ugy latszik, the naplopo-n kivul itt mindenki regen jarta ki a 4. osztalyt... Ennyire meg kell ijedni egy kis szamolastol?
Mit szoltok a kovetkezo (mar regi)feladathoz:
"- Hova mentek, szaz ludak?
- Nem vagyunk mi szaz ludak. Ha megegyszer ennyien, meg fele ennyien, meg negyed ennyien lennenk, es meg te is itt volnal, akkor lennenk szaz ludak."
Szoval, mennyi lud volt? Tessek azt is leirni, hogy szamoltatok ki.
Jozsi

Adona said...

ez egyszeru! (a csokison nem volt idom gondolkodni):
x + x + x/2 + x/4 + 1 = 100
egyszeru 1ismeretlenes egyenlet.
a vegeredmeny 36

Anonymous said...

Es kisvirag, kellett neked erre teljes 6 perc ???!!!
Jozsi
(Marta, bocs, hogy megint a blogodat hasznaljuk kommunikalasra...)

Adona said...

nem, csak nem kellett 6 perc, hogy ratalaljak a feladatra :)

liv said...

hű, ez jó volt! nagyon érdekes...

Anonymous said...

no, s melyik a leghatekonyabb hashajto? :)
A minusz 5 :)) s miert? ;)

márta said...

Szabad a gazda. Fogalmam nincs...

Anonymous said...

mert egybol hat =))

es ez fuggetlenul az evektol ;)

Anonymous said...

Rájöttem, miért nem fejtettem meg a feladatot.. kiszámoltam azt a nagy számot, de nem tudtam, mit jelent az utolsó két számjegy.. miért gondolom mindig azt, hogy még mindig 18 éves vagyok?:)